مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان:

خرید و فروش گونه‌های جانوری ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برخی افراد سودجو در ایام پایانی سال اقدام به خرید و فروش برخی گونه‌های حیات وحش می‌کنند که این کار ممنوع است.

نیره پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: برخی افراد سودجو در روز‌های پایانی سال اقدام به خرید و فروش برخی گونه‌های حیات وحش می‌کنند که این کار ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این گونه‌ها نادر و در معرض خطر انقراض هستند، ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از موارد این کار موجب انتقال برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: از گونه‌هایی که در روز‌های پایانی سال توسط افراد سودجو به صورت غیرمجاز و غیر قانونی خرید و فروش می‌شود می‌توان به «سمندر لرستانی»، «لاله واژگون»، «مارآبی» و انواع لاک پشت‌ها اشاره کرد.

وی ضمن هشدار به مردم در خصوص انتقال بیماری‌های مشترک و از سویی تهدید خطر انقراض بسیاری از این گونه‌های حیات وحش، خاطر نشان کرد: از هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم که هر گونه خرید و فروش این گونه‌های حیات وحش را در اسرع وقت به اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان و یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان خود اعلام کنند.

انتهای پیام/ع

خرید و فروش گونه‌های حیات وحش ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار