اعتصاب غذای پناهجویان آفریقایی در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی رژیم صهیونیستی

پناهجویان آفریقایی ساکن سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «میدل ایست مانیتور»، صدها نفر از پناهجویان آفریقایی ساکن سرزمین های اشغالی فلسطین در اعتراض به سیاست های مهاجرتی رژیم صهیونیستی در خصوص اخراج پناهجویان آفریقایی در بازداشتگاه «هلوت» دست به اعتصاب غذا زدند.

براساس گزارش رسانه های محلی، اعتصاب غذای پناهجویان آفریقایی پس از زندانی شدن هفت پناهجوی اهل اریتره به دلیل خودداری از ترک تل آویو آغاز شد.

دسامبر گذشته کنست اسرائیل (پارلمان) قانونی را برای تسهیل اخراج پناهجویان از سرزمین های اشغالی به تصویب رساند. براساس این قانون پناهجویانی که تا 31 مارس از تل آویو خارج نشوند، زندانی خواهند شد. رژیم صهیونیستی به پناهجویان آفریقایی سه ماه مهلت داده است تا به اختیار خود از اسرائیل خارج شوند، در غیر این صورت به زندان خواهند افتاد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ماه ژانویه اعلام کرد این قانون در راستای تقویت امنیت مرزهای سرزمین‌های اشغالی است و اسرائیل اجازه مهاجرت غیرقانونی را به هیچ پناهجویی نخواهد داد.

براساس آمار ارائه شده از سوی مقامات رژیم صهیونیستی در حال حاضر حدود 55 هزار پناهجوی آفریقایی در تل آویو حضور دارند که 90 درصد آنها از کشورهای سودان و اریتره وارد سرزمین های اشغالی شدند. بیشتر این پناهجویان از طریق مصر و در سال های 2006 تا 2013 وارد تل آویو شدند.

از سال 2012 اسرائیل حدود 20 هزار پناهجوی آفریقایی را اخراج کرد. همچنین از 13764 درخواست پناهندگی که از ماه ژوئیه ثبت شده است، تنها با 11 درخواست موافقت شده است.

انتهای پیام/

پناهجویان آفریقایی ساکن سرزمین های اشغالی دست به اعتصاب غذا زدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار