در اعتراض به حادثه خونین تیراندازی در دبیرستان پارکلند؛

دانش‌آموزان فلوریدا سیاستمداران کشورشان را تهدید کردند

دانش‌آموزان فلوریدا خطاب به سیاستمداران آمریکایی اعلام کردند اگر استفاده از اسلحه را کنترل نکنند دیگر به آن‌ها رای نخواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایندیپندنت، هزاران دانش آموز مقابل کنگره ایالتی فلوریدا در «تالاهاسی» تجمع کرده و بی‌پرده به سیاستمداران هشدار دادند: علیه استفاده از اسلحه اقدام کنید یا دیگر به شما رای نخواهیم داد.

یک هفته پس از آن که 17 دانش آموز و معلم در تیراندازی دبیرستان پارکلند فلوریدا کشته شدند، دانش آموزان ایالت فلوریدا در اعتراض به این موضوع کلاس‌های درس خود را تعطیل کرده‌اند تا صدای خود را به گوش رئیس جمهور رسانده و نشان دهند که این تراژدی حضور سیاسی جوانان را پر رنگ تر کرده است.

رایان دیتش، یکی از بازماندگان حادثه تیراندازی می‌گوید: «هر چه آن‌ها (سیاستمداران) بیشتر ساکت بمانند، بیشتر نشان می‌دهند که لیاقت باقی ماندن در کنگره را ندارند. من 18 ساله هستم و حق رای دارم. می‌دانم به چه کسی نباید رای بدهم.»

این جوانان می‌گوید با وجود تمام حمایت‌های ملی و مردمی که از مردم دریافت کرده‌اند، تصمیم سیاستمداران واقعا آن‌ها را شگفت‌زده کرده است.

یکی دیگر از دانش آموزان در برابر کنگره ایالتی پیام مشابهی را فریاد می‌زند: «ما برای رای دادن جوان هستیم، اما به زودی حق رای پیدا خواهیم کرد و شما را برکنار می‌کنیم.»

سوفی ویتنی که به احترام همکلاسی و معلم‌های از دست رفته‌اش با اتوبوس از پارکلند به تاهالاسی آمده است، می‌گوید: «برخی حرف‌های ما را جدی نمی‌گیرند و فکر می‌کنند که ما بچه هستیم. اما آیا پیام دوستم را شنیدید؟ چند نفر دیگر باید بمیرند تا چیزی تغییر کند؟»

احساسات مشابهی در بخش‌های مختلف آمریکا به چشم می‌خورد. دانش آموزان دبیرستان مریلند واشنگتن در حمایت از کنترل اسلحه در کارلیفرنیا به تظاهرات پرداخته‌اند. دانش آموزاند «ایلینویز» و «مینسوتا» نیز در حمایت از این مسئله کلاس‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

طبق گزارشات تعداد معترضان حاضر در تالاهاسی به 300 نفر می‌رسد و دانش آموزان در سراسر ایالت مدرسه خود را رها کرده‌اند. بسیاری از آن‌ها به دوستان خود در کمپ مدرسه پارکلند پیوسته‌اند و برنامه دارند تا ماه آینده در واشنگتن تجمع کنند.

 

انتهای پیام/

 

اعتراض دانش‌آموزان آمریکایی به سیاست‌های مقامات این کشور درباره قوانین حمل سلاح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار