کدام مردان در بیشتر در معرض خطر سکته قلبی هستند؟

یک متخصص قلب و عروق گفت: حجیم شدن چربی ناحیه شکم و بازوها که همراه با افزایش کلسترول خون است، یک عامل خطر برای بروز سکته قلبی در مردانی است که شکم‌های گلابی شکل دارند.

کدام مردان در بیشتر در معرض خطر سکته قلبی هستند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منوچهر قارونی متخصص قلب و عروق، با اشاره به هفته سلامت مردان و نامگذاری امروز با عنوان «نقش ورزش در کنترل عوامل خطر بیماری قلبی عروقی با تاکید بر چاقی شکمی به عنوان زنگ خطر سلامت مردان» افزود: ورزش کردن مستمر و روزانه به مدت نیم ساعت، تنها راه کنترل وزن و پیشگیری از عوارض خطرناک افزایش وزن و بروز سکته قلبی است، اما اگر ورزش به صورت نامنظم و تفننی انجام شود، هیچ تاثیری در کاهش حجم چربی شکم، کوچک کردن کمر و جلوگیری از افزایش چربی خون نخواهد داشت.

وی با اشاره به زمان ورزش کردن ادامه داد: برخی تصور می کنند اول صبح که از خواب بیدار شدند، می توانند ورزش کنند که باور غلطی است، زیرا مثل این است که ناگهان سرعت خودرویی به ۱۰۰ کیلومتر برسد که قطعا دچار مشکل خواهد شد و بدن انسان نیز همین گونه است. با وجود این که صدا و سیما ورزش کردن را توصیه می کند، اما در مورد زمان ورزش کردن، توضیحی نمی دهد. بهترین ساعت برای ورزش کردن، ساعت ۱۰ صبح و چهار بعد ازظهر است که بدن از آمادگی لازم برخوردار است.


بیشتر بخوانید: ارتباط مستقیم و عجیب میگرن و سکته قلبی!


این متخصص قلب و عروق اظهار کرد: توصیه می کنیم مردان سالمند یا میانسال ورزش های موردنظر را با همسن و سال های خود انجام دهند، زیرا استقامت بدنی یک جوان ۱۸ یا ۲۰ ساله با یک فرد ۵۰ یا ۶۰ ساله یکسان نیست و به همین دلیل این رویه که در برخی پارکها پیر و جوان با یکدیگر ورزش می کنند، اشتباه است. در مورد کوهنوردی نیز همین طور است. افراد جوان بسرعت از کوه صعود می کنند، اما اگر فرد میانسال یا سالمندی اقدام به این کار کند، فشار جسمی به وی وارد می شود و احتمال دارد سکته کند.

قارونی در خصوص ورزش های مناسب برای مردان میانسال و سالمند تاکید کرد: راه پیمایی، دو میدانی و شنا ورزش های مناسبی برای این گروه از مردان است و توصیه می کنیم از انجام ورزش های سنگین، مثل وزنه برداری، فوتبال و کشتی خودداری کنند.

منبع: سلامت آنلاین

انتهای پیام/

سکته قلبی در کمین این مردان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۲۳:۰۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام ایاقرصهای ضدصرع باعث ناراحتی قلبی میشوندیانه؟
آخرین اخبار