توزیع 160 تن جو یارانه ای در روستاهای پایلوت منارید

معاون آبخیزداری و مسئول پیگیری پروژه بین المللی منارید در خراسان شمالی گفت: 160 تن جو یارانه ای در روستاهای پایلوت منارید استان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد فرامرز معاون آبخیزداری و مسئول پیگیری پروژه بین المللی منارید در خراسان شمالی گفت: 160تن جو یارانه ای در روستاهای پایلوت منارید استان با هدف حمایت از جوامع محلی و حفظ منابع طبیعی و مراتع توزیع شد.

وی افزود : این میزان جو با حمایت سازمان جهاد کشاورزی در روستاهای پایلوت قتلیش، ایزمان، سرداب، قلهک، تفتازان و بربرقلعه این استان توزیع شد.

فرامرز گفت: در راستای ظرفیت سازی در روستاهای پایلوت قتلیش و ایزمان پروژه مدیریت جامع حوزه آبخیز و منارید استان و تشریح هدف اصلی پروژه حفظ منابع طبیعی، جوامع محلی و دامداران این حمایت ها انجام می شود زیرا که یکی از دلایل تخریب مراتع در اواخر زمستان و اوایل بهار، چرای بیش از حد دام است.

وی افزود: یکی از راهکارهای حفظ مراتع نیز توزیع جو یارانه ای برای حمایت از این قشر تولید کننده در فصل زمستان است.

فرامرز گفت : پروژه منارید حدود دو سال است که در روستای قتلیش علیا و سفلی فعالیت دارد که به دنبال اجرای پروژه ها و فعالیت های موفقیت آمیز در دو سال اخیر، اکنون تعداد گروه های برنامه ریزی و توسعه روستا از 17 گروه به 33 گروه و از 180 نفر به 310 نفر افزایش یافته است.

گفتنی است : طرح بین المللی منارید(MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یک پارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می شود.

انتهای پیام/آ

اجرای طرح منارید در روستاهای پایلوت استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.