۵ اسفند؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس

مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری استان فارس تا پنجم اسفندماه تمدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرداد جمشید ن‍‍‍‍‍ژاد سرپرست امور رسانه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به تمدید یک روزه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری استان فارس، از متقاضیان خواست تا روز شنبه پنجم اسفندماه با مراجعه به آدرس سایت Fars.pressfestival.ir آثار خود را در این سایت بارگزاری کنند.

وی افزود: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات فارس، اداره ارشاد و خانه مطبوعات لارستان با هدف تعالی رسانه ها، نشریات مکتوب و خبرگزاری‌های استان برگزار می‌شود.

جمشید ن‍‍‍‍‍ژاد با دعوت از تمامی روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و اصحاب رسانه‌های دارای مجوز برای شرکت در این رویداد مهم رسانه ای، ادامه داد: این دوره از جشنواره در سه بخش حرفه ای، ویژه و پیشنهادی میزبان علاقمندان خواهد بود که در بخش حرفه‌ای فعالان مطبوعاتی و نشریات کاغذی می‌توانند در زمینه‌های سرمقاله و یادداشت، عکس، طراحی و صفحه آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه وگزارش آثار خود را دبیرخانه ارسال کنند.

وی بیان کرد: همچنین، فعالان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های برخط نیز می‌توانند در زمینه‌های یادداشت، خبر، مصاحبه و گزارش آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند.

جمشید ن‍‍‍‍‍ژاد در ادامه به تشریح بخش ویژه جشنواره پرداخت و گفت: در این بخش تولیدات تحلیلی مندرج در مطبوعات محلی با موضوع شعار «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» مورد داوری قرار می‌گیرد.

سرپرست امور رسانه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین به ایجاد فضای رقابتی برای فعالان رسانه‌ای در بخش پیشنهادی اشاره کرد و گفت: این بخش با تکیه بر تولید محتوای بومی، در حوزه‌های دفاع مقدس، فرهنگ عمومی، حقوق شهروندی، محیط زیست، میراث فرهنگی با تکیه بر باید‌ها و نباید‌های آن، بحران آب (راهکار‌های پیش روی بحران آب در ایران، زندگی آب در دست ما و زندگی ما دردست آب)، اقتصاد سالم اسلامی و برجام پذیرای آثار ارسالی خواهد بود.

جمشیدنژاد در خصوص شرایط و مقررات شرکت در جشنواره نیز بیان داشت: آثار ارسالی باید از تاریخ ٣١/٠٣/١٣٩٥ تا ٣١/٠٦/١٣٩٦ در نشریات مکتوب محلی (استانی) و خبرگزاری‌های دارای مجوز فارس منتشر شده باشند.

به گفته وی، آثار و مطالب بدون امضا و با امضا مستعار پذیرفته نخواهند شد و ارسال عین صفحاتی که آثار شرکت کنندگان در آن‌ها به چاپ رسیده، الزامی است.

سرپرست امور رسانه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: مطالب غیرمحلی و غیراستانی مندرج در نشریات از دور رقابت در این جشنواره حذف خواهند شد و هر فرد در دو رشته با سه اثر امکان شرکت در جشنواره را دارد.

این مسئول ارسال اسکن آثار چاپ شده، عکس صاحب اثر، معرفی نامه نشریه، اسکن کارت ملی، شماره تلفن ثابت و همراه شرکت کنندگان در جشنواره را الزامی دانست و افزود: مدیران مطبوعات محلی می‌توانند کلیه مدارک و آثار خبرنگاران، سردبیران، عکاسان و... خود را به صورت یکجا در قالب یک فایل اختصاصی به دبیرخانه جشنواره ایمیل کنند.

جمشیدنژاد با تاکید براینکه ویژه نامه‌های استانی روزنامه‌های کثیرالانتشار نمی‌توانند در این رویداد مطبوعاتی شرکت کنند، به معرفی داوران جشنواره پرداخت و گفت: محمدتقی زرین چنگ شیرازی، سیروس سوند رومی، عظیم جباره، سعید نظری و امید صدیق، داوری دومین دوره جشنواره را به عهده دارند.

سرپرست امور رسانه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: براساس فراخوان اعلام شده به نفرات اول هر بخش، تندیس و مبلغ ٥ میلیون ریال، نفرات دوم ٤ میلیون ریال و نفرات سوم ٣ میلیون ریال اهدا می‌شود، همچنین در بخش ویژه به یک اثر برگزیده مبلغ ٥ میلیون ریال تعلق می‌گیرد.
انتهای پیام/ر

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره مطبوعات و خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار