برگزاری کارگاه آموزشی بیماری های خونی ومعرفی بانک خون بندناف رویان در کردستان

کارگاه آموزشی بیماری های خونی و معرفی بانک خون بند ناف رویان توسط معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان کردستان در اداره استاندارد برگزار شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،در کارگاه آموزشی بیماری های خونی و معرفی بانک خون بند ناف رویان ،سحر نجفی مسئول بانک بند ناف جهاد دانشگاهی استان کردستان ضمن اشاره به اینکه آشنایی این موضوع علمی پزشکی برای والدین یک الزام است، گفت: ذخیره سازی بند ناف نوزدان توسط متخصصان این حوزه در بیمارستانها انجام و کمتر از 24 ساعت به مراکز نگهداری ارجاع داده می شود.

وی با اشاره به اینکه بند ناف در دمای منفی 196 درجه ذخیره سازی می شود، گفت: این ذخیره سازی به مدت 23 سال انجام می گیرد و در خصوص درمان بیماری های همچون سرطان و هپاتیت مورد استفاده است.

نجفی افزود: امروزه ذخیره سازی بند ناف در تمام استانها نمایندگی دارد و تنها مرکز متولی این امر نیز بر عهده این مرکز است.


مسئول بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی کردستان در پایان با اشاره به اینکه نمونه گیری بند ناف در هر دو حالت سزارین و طبیعی امکان پذیر است، یادآور شد: مسئله ذخیره سازی خون بند ناف امروزه یک علم پزشکی قابل قبول در جهان است و امیدوارم روزی برسد که تمام کشور از این علم بهره ببرند و برای ذخیره سازی بند ناف فرزندان خود اقدام کنند.


انتهای پیام/ م


کارگاه آموزشی بیماری های خونی ومعرفی بانک خون بندناف رویان در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.