تغییر الگوی مصرف از راهکارهای مهم مدیریت منابع آب آذربایجان شرقی

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی تغییر الگوی مصرف را از جمله راهکارهای مهم مدیریت منابع آب استان دانست.

تغییر الگوی مصرف از راهکارهای مهم مدیریت منابع آب آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جلیل زاده معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی تغییر الگوی مصرف را از جمله راهکارهای مهم مدیریت منابع آب استان دانست و گفت: در صورتی که وضعیت به روال کنونی تداوم یابد، سال آینده در اغلب شهرستان های آذربایجان شرقی به ویژه شهرهای اطراف دریاچه ارومیه با بحران کم آبی مواجه خواهیم شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 330 هکتار از بستر و حاشیه های رودخانه های استان رفع تصرف شده است.

جلیل زاده با بیان اینکه این اقدام توسط شرکت آب منطقه ای استان و با هماهنگی دستگاه های مربوطه از جمله دادگستری و نیروی انتظامی به انجام رسیده است، گفت: رفع تصرف از بستر رودخانه ها یکی از برنامه های اولویت دار و مهم شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی است که با حساسیت ویژه ای دنبال می شود.

وی اظهار کرد: بیشتر اراضی رفع تصرف شده در شهرستان تبریز است که به روستاهای هروی و بیرق مربوط می شود که عده ای از متخلفان در حاشیه و بستر رودخانه اقدام به ساخت ویلاهای متعددی کرده بودند که تمامی آنها رفع تصرف و خانه های ویلائی نیز از بستر برچیده شد.

جلیل زاده ادامه داد: بر اساس تبصره چهار ماده دو قانون مربوط به توزیع عادلانه آب، اقدامات مربوط به رفع تصرف از بستر و حاشیه رودخانه های استان با شدت تمام اجرا و پیگیری می شود.

به گفته وی، در شهرستان تبریز تاکنون 100 ویلا در بستر رودخانه ها تخریب و به بستر رودخانه ها افزوده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، مدیریت مصرف را نیاز اصلی و مبرم آب در استان بیان و اظهار کرد: در صورتی که مدیریت مصرف آب در استان را پیگیری نکنیم، بدون تردید سال آینده بحران آب را تجربه خواهیم کرد.

جلیل زاده، تغییر الگوی مصرف را از جمله راهکارهای مهم مدیریت منابع آب استان دانست و افزود: در صورتی که وضعیت به روال کنونی تداوم یابد، سال آینده در اغلب شهرستان های آذربایجان شرقی به ویژه شهرهای اطراف دریاچه ارومیه با بحران کم آبی مواجه خواهیم شد.

جلیل زاده، توجه به هموارسازی مسیل های رودخانه ها را ضرورت مهم دوره های خشکسالی بیان کرد و گفت: سیل از نعمت های بزرگ خداوند است که باید برای بهره برداری درست از آن امکانات و تمهیدات لازم را در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: در دوره هایی که با کمبود آب روبرو هستیم، مدیریت مسیل ها جزو اولویت هاست تا با رهاسازی حاشیه های رودخانه ها و رفع موانع طبیعی و غیرطبیعی، از این موهبت الهی بهره برداری کنیم.

انتهای پیام/ش

رفع تصرف از 330 هکتار بستر رودخانه های آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.