ماجرای دیدار با امام زمان(ع) و فرار شیعیان از ایشان

ماجرای دیدار امام زمان(عج) با اهالی «حله» و کسانی که با ترس از ایشان فرار کردند را در ادامه مطلب بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از افراد، گرچه میل باطنی شان بر محبت و ولایت امامشان است ولی پس از مراجعه به درون خویش شاید به این نتیجه برسند که مرد معرکه ی انتظار مولای خویش نیستند.

عکس این قضیه نیز صادق است که افرادی با اعتماد به نفسی غیر قابل باور، خود را مخلِص واقعی و منتظِر حقیقی امام زمان خویش می دانند.

 شاید مطالعه‌ی داستان جذاب و شگفت انگیز زیر که در کتاب گران سنگ «العبقری الحسان فی احوال مولانا صاحب الزمان (عج )» ذکر شده است، ما را در شناخت خویش که "چه هستیم و چه باید باشیم" یاری نماید.

 از افرادی که محضر باهر النور مولای زمان خویش را درک نمود؛ عالم عامل، آقای شیخ علی حلاوی است که در دوران غیبت کبری به محضر آن حضرت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شرفیاب گردیده است.

 این حکایت از سید العلماء العاملین و سند الفقهاء الراشدین حجه الاسلام آقای آقا سید علی اکبر خوئی دامت برکاته که از جمله معاصرین و از زمره مجاورین مشهد رضوی عرش قرین است به این صورت نقل گردیده است :

 وقتی در نجف اشرف جهت انجام کاری که در نظرم بود از بازار محله سیفیه عبور می کردم، در اثناء راه نظرم به قبه ای شبیه به  مسجد افتاد که بر بالای سردرِ آن، زیارت مختصری از حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نوشته شده بود و بالای آن نوشته بود: «هذا مقام صاحب الزمان» و مردمان آن دیار از دور و نزدیک به زیارت آن مکان رفته و به ساحت قدسی باری تعالی دعا و تضرع و زاری و توسل می جستند.

 لذا از اهالی حله درباره دلیل انتساب آن جایگاه به حضرت صاحب الزمان سوال نمودم. همگی بالإتفاق گفتند این مکان خانه یکی از اهل علم این شهر به نام آقا شیخ علی؛ مردی بسیار زاهد و عابد و متقی بوده است.

 شیخ علی، در تمامی اوقات، منتظر ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مشغول خطاب و عتاب با آن حضرت بوده است که ای مولای من، این غیبت شما از دیدگان، در این تعدد سال ها و اعصار چه دلیلی دارد؟ چه آن که تعداد مخلصین شما لااقل در همین شهر حله به بیش از هزار نفر می رسد! پس چرا ظهور نمی فرمایی تا دنیا را پر از قسط و عدل نمائی؟!

 با همین افکار و گفتار ایام می گذراند تا آن که روزی به بیابانی رفته و همین عتاب و خطاب ها را به آن بزرگوار عرض کرد. در همین حال بود که ناگهان عربی را دید که نزد او آمده و فرمود : «جناب شیخ به چه کسی این همه عتاب و خطاب می کنی؟»

 عرض کرد خطابم به حجت وقت و امام زمان است که با این مخلصین صمیمی که تعداد آنها در این عصر فقط در حله بیش از هزار نفر است و با وجود این ظلم و جوری که عالم را فرا گرفته، چرا آن حضرت ظهور نمی کند؟!

مرد عرب فرمود: «ای شیخ، صاحب الزمان من هستم. مطلب این چنین نیست که تو تصور می کنی. اگر تعداد اصحاب من به سیصد و سیزده نفر می رسید، قطعا ظاهر می شدم. در شهر حله هم که گمان می کنی بیش از هزار نفر مخلص واقعی موجود است؛ اخلاص آنان حقیقی نیست، مگر اخلاص تو و فلان قصاب شهر».

 او ادامه داد: «اگر می خواهی حقیقت مطلب بر تو مکشوف شود، در شب جمعه مخلصین را دعوت کن و برای ایشان در صحن حیاط خانه خود مجلسی برپا نموده و آن قصاب را هم دعوت کن و دو بزغاله بالای بام خانه ات بگذار و منتظر ورود من باش تا واقع امر را به تو نشان دهم و تو را متوجه اشتباهت کنم.»

پس از اینکه این کلام را فرمود از دیدگان آقا شیخ علی غائب شد. پس شیخ با سرور و خوشحالی تمام به حله برگشته و ماجرا را برای آن مرد قصاب تعریف نمود. سپس قرار بر این شد که از میان بیش از هزار نفری که می شناختند و همگی آنان را از اخیار و ابرار و منتظران حقیقی امام غائب از انظار می دانستند، چهل نفر را انتخاب نموده و شیخ از آنها دعوت کند تا همگی در شب جمعه به منزل او آمده و به شرف ملاقات امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مشرف شوند.

 هنگام ملاقات فرا رسید. مرد قصاب با آن چهل مخلص در صحن حیاط خانه ی شیخ علی اجتماع نموده و همگی با طهارت رو به قبله مشغول ذکر و صلوات و دعا و منتظر من الیه الالتجاء ( حضرت صاحب الزمان ) بودند. شیخ نیز حسب الامر آن حضرت دو عدد بزغاله را بالای پشت بام برد.

 پاسی از شب گذشته بود و همه منتظر بودند. ناگهان نور عظیم درخشانی در جو هوا ظاهر گردید که تمام آفاق را پر کرده و چند برابر از آفتاب و ماه درخشنده تر بود به سمت خانه شیخ رفته و بر بالای پشت بام خانه شیخ قرار گرفت. زمانی نگذشته بود که صدائی از پشت بام بلند شد و آن مرد قصاب را امر به رفتن به پشت بام خواند. مرد عرب فرمود: «ای شیخ، صاحب الزمان من هستم. مطلب این چنین نیست که تو تصور می کنی. اگر تعداد اصحاب من به سیصد و سیزده نفر می رسید، قطعا ظاهر می شدم. در شهر حله هم که گمان می کنی بیش از هزار نفر مخلص واقعی موجود است؛ اخلاص آنان حقیقی نیست».

 مرد قصاب، اطاعت نموده و به بالای پشت بام رفت و آن حضرت او را امر فرمود که یکی از آن دو بزغاله را نزدیک ناودان آن بام برده سر ببرد، بنحوی که تمام خون آن از آن ناودان در میان صحن خانه ریخته شود. قصاب به فرموده آن بزرگوار عمل نمود.

 آن چهل نفر با دیدن خون های سرازیر شده از ناودان همگی با خود گفتند قطعا حضرت سر قصاب را بریده و این خون نیز متعلق به قصاب است. لحظاتی دیگر گذشت. ناگهان صدای دیگری از پشت بام به گوش رسید که این بار شیخ علی (صاحب خانه) را به پشت بام فرا می خواند. شیخ علی نیز اطاعت امر نمود. و زمانی که به پشت بام رفت، قصاب را دید که در سلامتی کامل در محضر امام ایستاده بود!

 سپس به امر حضرت، مرد قصاب بزغاله دیگر را پای ناودان آورده و مثل همان بزغاله اول ذبح نمود. این بار نیز خون، به حیاط خانه ریخته و موجب تردید بیشتر حاضرین گردید. و همگی گمان کردند که آن حضرت این بار سر شیخ علی را بریده و این خون متعلق به شیخ است. پس با خود گفتند عن قریب است که به امر حضرت (علیه السلام) نوبت به او برسد که به پشت بام رفته و ... لذا درب حیاط را گشوده و همگی فرار را بر قرار ترجیح دادند.

 سپس حضرت خطاب به شیخ فرمود: «هم اکنون به حیاط برو و همگی را به پشت بام دعوت کن تا با من دیدار کنند.» اما وقتی شیخ به صحن حیاط آمد، حتی احدی از آن چهل مرد را در خانه ندید. پس مجددا به پشت بام رفت و فرار آن جماعت را خدمت امام عرضه داشت.

 حضرت فرمود: «ای شیخ، دیگر عتاب و خطاب ها را رها کن. آیا این همان شهر حله نبود که می گفتی بیش از هزار مخلص در آن وجود دارد؟! سرزمین ها و شهرهای دیگر را هم به همین امر قیاس کن. این را فرمود و از نظرشان پنهان گردید.»

 مطالب را با جمله ای از عارف کامل؛ جناب شیخ رجبعلی خیاط (ره) به پایان می بریم که فرمود:«اغلب مردم اظهار می کنند که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) را از خویشتن نیز بیشتر دوست دارند، حال آنکه اینگونه نیست؛ زیرا اگر او را از خود بیشتر دوست داشته باشیم، باید برای او کار کنیم؛ نه برای خود.

 منابع:

 عبقری الحسان . علامه علی اکبر نهاوندی

 آداب انتظار عارفان. حمزه کریم خانی

انتهای پیام/

ماجرای دیدار شیخ علی با امام زمان(عج)

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مونا میرزایی
۲۳:۰۰ ۱۱ مهر ۱۴۰۱
الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۰۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
یا امام زمان خودت از خدا بخواه که ذهن و روح این بنده ضعیف رو در راه خودت قوی کنه تا هم در این دنیا و هم در آخرت سعادتمند شویم
Iran (Islamic Republic of)
نوکر امام
۰۱:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
برای سلامتی امام زمان صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۰ دی ۱۴۰۰
خدایا من از بچگی امام زمان رو دوست داشتم بدون اینکه کسی یادم بده امام دوست داشتم از همه بیشترحتی از خانوادهام از امام زمان به خدا رسیدم الان خدا رو اول دوست دارم امام رو سپردم به اون هر وقت خدا بخواد بیایند اما سعی میکنم تا میتونم دیگران رو با امام زمان وتنهایی اون آشنا کنم تا یارانش زیاد بشود نمیدانم چه کنم همه صبح وشبم بیقرارم دیگران فکر می‌کنند دیوانه شدهام
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۴۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
تنها کار سختی که باید انجام بدیم این هست که تا آخر عمر ، تک تک ثانیه ها پا بگذاریم روی نفس سرکشمون...برای انجام واجبات از جمله نماز اول وقت باید تا آخر عمرمون تک تک ثانیه ها پا بگذاریم روی نفسمون،برای ترک محرمات از جمله تمامی گناهان باید تا آخر عمرمون ،تک تک ثانیه ها ،پابگذاریم روی نفسمون،برای انجام مستحبات و ترک مکروهات باید تک تک ثانیه ها پا بگذاریم روی نفسمون،برای داشتن اخلاق خوب و ترک عصبانی نشدن ،باید تا آخر عمرمون پابگذاریم روی نفسمون...برای نادیده گرفتن خستگی و کسالت و تنبلی باید تا آخر عمرمون ،تک تک ثانیه ها،پابگذاریم روی نفسمون،فقط باید مرد باشیم و فقط یک کار ، فقط یک کار اما یک کار بسیار سخت و دشوار رو تا آخر عمرمون در هر ثانیه انجام بدیم،اونم اینه که تا آخر عمرمون در هر ثانیه ،پابگذاریم روی نفسمون...آیا مرد این یک کار، اما سخت ترین کار،هستیم؟
Iran (Islamic Republic of)
شاهین نیکروش
۱۵:۱۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
ای امام عزیزم،چرا؟
چرا به من میگویند:تا نَبُری؛خون نمیآید!؟
اما وقتی از خود گوینده میپرسم:چه چیز را؟تا چه اندازه و چه عمق و با چه کیفیت و چه شکل و روشی؟...
خودشان درمانده و مستاصل!گاه با خشم و گاه قهر!
رنجیده خاطر و گاه متحّیر!...
امام خوبم؛اول سلام.
دوم کمکم کن که سرباز شایسته ای برای نایب برحق شما باشم.
من قبل از هر کلام اضافه و اطناب آن؛
معتقدم: امام خوبم؛
بر دشمن ات،لعنت.
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۰۱:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام امام زمان تو رو قسم به این شب عزیز شفاعتمو بکن گناهام کم بشع یا مهدی یه داداش کوچکتر از خودم دارم میسپارمش به خودت کمکم کن تا این دنیا و اون دنیامو آباد کنم شما شفاعتمو بکن کمکم کن تا دیگه گناه نکنم یا کم بکنم
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۴:۰۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
السلام علی ایها الغریب.
سلام بر رانده شدهِ دور شده یگانه و تنها...
اللهم وفقنا لتوفيق طاعة و اجتناب معصيته
Iran (Islamic Republic of)
سرباز مهدی
۲۰:۲۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
سلام آقا حلالم کن...فداتشم میدونم گناه کارم میدونم تو نوکری کم گذاشتم ببخش اگه ظهور شما رو ندیدم حداقل از کنار ببرم گذری کن شاید حست کردم
Iran (Islamic Republic of)
ebrahim
۰۳:۳۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آقا جان شرمنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۰۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام.صلوات بفرستین و برای ظهور امین بگین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
لایق وصل تو که من نیستم....
امام زمان، برای گل روی شهدا بیا؛
یا مهدی (عج)
Iran (Islamic Republic of)
اسرا
۱۳:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
السلام علیک یا صاحب الزمان ادرکنی
دوستان عزیزم بیایید هم پیمان بشیم دل مولامون رو با گناه ها نشکنیم خالصانه بخاهیمش برای فرجش دعا کنیم لذت های دنیایی را رها کنیم به فکر اخرت باشیم ودلش را به زجر نیاوریم
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۲۳:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقا سلام
آقای مهربانی
کی میشه صدای شمارو بشنویم که دارید خودتونو معرفی میکنید
تو کوچه ها به یمن ورودتون گل بچینیم
کوچه به کوچه
خونه به خونه چراغون کنیم و نذر بدیم که آقای ما صاحب ما اومده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب
Afghanistan
سیدرضا
۲۱:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اسلام علیک یاصاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف.
آقا جان فدایت شوم خودت میدانی مولا جان
هستم ......
Iran (Islamic Republic of)
اووو
۰۳:۲۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام آقا.... من شک ندارم یکی از فرماندهان سپاهتون خواهم بود... فقط کافیه خودم رو بیشتر و بهتر در دامانتون رها کنم... شما منو حاج قاسم وار پرورش خواهید داد... بزرگم کن... کمکم کن رها بشم از نفسم
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۱۲:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
یا صاحب الزمان امیدوارم این پیامو بخونی امید وارم منم توفیق اینو داشته باشم که یکی از یارانتون شم کمکم کنید میدونم توقع زیادی من سعی میکنم ازخداهم خواستم که اراده بهم بده دراین راه اما کمکم کنید شنیدم شما ۵۰ تا یار خانم دارید تمام آرزوم اینه که منم یکی از اینا باشم قول میدم و تا پای جانم
پای این قولم هستم فقط توفیق بدین به من من خستم از آدما بخطر اینکه فک میکنن بی اعتقادی باکلاسی وای برما که کاری کردم بی ایمانی و ... مد بشه وقتی فکر میکنم که اعمال زشت ما اشک شما رو درمیاره خجالت میکشم ببخشید فقط تو رو به مادرت قسم که هم اسممه شفاعتم کن پیش خالق یکتا چون من دوتا آرزو دارم یکی اینکه خدا ازم راضی باشه و دومی اینکه یکی از یاراتون باشم کاش واقعا اینو بخونین باورم نمیشه دارم به امام زمان پیام میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
یا. مولا ما که خوب نیستیم خدا یاران و دوستان واقعی و حقیقی ات را زودتر برساند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام آقا جان فداتشم کجایی عزیزم صاحب من یک آرزو دارم اونم دیدار با خودت ای مولای من هرگز پشتت خالی نمیکنم ای اقایم گرهای زندگیمو باز کن
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۳:۵۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام بر امام عزیزم آرزویم کشته شدن دررکابت است.
Iran (Islamic Republic of)
آنا
۰۰:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خوب بود
Netherlands
ی روسیاه عاشق
۲۰:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
اقا جانم خیلی دلم برات تنگه اقا همه دلخوشیم اینکه میشه یبارشمارو ببنم اقا مگه میشه تواین دنیا همرو ببینم شمارو نبینم اقا دوستدارم....
United States of America
محمدسالم امینی
۲۰:۴۵ ۱۲ دی ۱۳۹۸
آقاصاحب زمونم نمی دانم باکدام روی دل بگویم دلم هرلحظه تنگ ترازهمیشه است ولی دلم پرمیزند برای یه لحظه دیدن شما کاش می شد جمعه بعدی می آمدی ای مهمون دنیاااااااااااااااااااا
France
غزاله
۲۱:۱۵ ۱۰ دی ۱۳۹۸
امام زمان کمکم کن تا خودم را بیابم
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۲۰:۲۹ ۰۹ دی ۱۳۹۸
یا صاحب الزمان پیش خدا برام دعا کن عاقبت بخیر بشم و به مراد دلم برسم
از خدا خواستم درک بهتری بهم بده و بیشتر بشناسمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
ببخش که اون قدر خوب نیستم که از یارانت باشم وبرای خودم متاسفم..برام دعا کن آقا
Iran (Islamic Republic of)
من امام زمانیمپ
۰۹:۴۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
وچقدرسست ایمانیم راه طولانی وهرچه جلوتر می ریم می فهمیم چه خبر ینی میشه به مقصد برسیم
United States of America
قاسم
۰۳:۲۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
اقا جان دستی به سینه ما بگذار و الودگیها را از ما دور فرما تا باز هم با این محبت بی نهایت شادمان شویم. نازنین اقا
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۲۱:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
اقاجان مرابه خواسته دلم برسان دراین شب تاسوعا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۸:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
جانم فدای مولایم حضرت مهدی (عج)
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۲۱:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
علمای ما چه قدر برای شناساندن امام زمان به مردم تلاش کردن؟قبول کنیم همه کم کاری کردیم..وگرنه این حال وروزمون نبود.قبول کنیم ما هم شبیه کوفیانیم..مرد عمل نیست.همه درگیر این دنیاییم .ما همه گم شدیم..امام زمان نگاهی از تو کافیست.
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۲:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
یا امام زمان آقاجان اگر به چشم بز هم به ما نظری بیفکنی حاضریم در رکابتون جان دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۲:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
آقا پدر و مادرم که از خودم بیشتر دوستشان دارم فدات دعا کن گمراه نشوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
شرمنده ایم مولا جان فقط همین شششرررممممننندددده
Iran (Islamic Republic of)
همسر علیرضا
۱۳:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
یا مهدی جان
من شیعیه ی بی وفای تو هستم
نمیدانم دنبال چه میگردم.من به دنبال شما نیستم. شما همیشه بودید و هستید
واقعیت این است که من خود را گم کرده ام.
خدا یا کمکم کن تا خودم را بیابم.
تعداد نظرها هم از 313 عبور کرده است امااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا...................................
این حکایت ادامه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۰۹:۳۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
این میل تو دیدن مرا میکشد آخر
Iran (Islamic Republic of)
یک مادر
۱۸:۳۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل لولیک الفرج به عدد ما احاط به علمک
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۱:۱۸ ۱۷ تير ۱۳۹۷
الحق که ما اینچنین ایم!!!!!یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
یا حضرت مهدی ما بندگان گناهکارم دریاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
السلام علیک یااباصالح ...اقاترسم بیایی تورانشناسم ...روسیاهم اقا...ترسم بیایی من گمراه شده باشم ...کمکم کن اقا...کمکم کن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
جانمن به فدایت یا امام زمان عج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
السلام علیک یا اباصالح المهدی و عجل الله فرجک و سهل الله مخرجک یا مولانا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
اقا جان شرمساریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یا صاحب الزمان ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
اللهم عجل لولیک الفرج
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یامهدی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یا مهدی ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر مویدی
۰۹:۲۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
آقا جان شرمساریم ببخش و دعایمان کن
Hong Kong
ایرانی
۰۹:۲۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
جهان درانتظار عدالت ،عدالت در انتظار مهدی (ع).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
اقا جان شرمنده شما هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۸:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
آقا جان شرمنده‌ی شما هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
اقا جان منتظر ظهورت هستیم

اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
اي مولاي خداشناسان انشاالله به حق مادرت صديقه طاهره (س) سالم باشي و مارا نيز دعا بفرمائي كه بشدت محتاج دعاييم. نميتوتنيم بگيم از يارانت باشيم چون در اون حد نيستيم انشاالله كه از دشمنانت نباشيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
مهدی جان دست مارا هم بگیر
-
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یا صاحب الزمان ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۷:۴۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یا صاحب زمان فریادمان برس.مطالب خوبی بود واقعا همین هست اگر امام زمان 313 نفر داشت الان ظهور کرده بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یا صاحب الزمان ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
السلام علیک یا ابا صالح المهدی (عج الله تعالی فرجه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یا صاحب الزمان دست ما را بگیر
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۲۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یا امام زمان ما را ببخش که هر وقت مشکل پیدا میکنیم تو را صدا میزنیم انشالا که دلمان همیشه چه در سختی و چه در خوشحالی با تو باشد خدا یا ما را امام زمانی کن تا امام زمانی از دنیا بریم یا مهدی ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یامهدی ادرکنی ممنون ازمطلب زیباتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یامهدی زودتر بیا
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یا صاحب الزمان ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یا صاحب زمان شرمنده ایم،آقا جان خودت به ما عنایتی بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یا صاحب زمان شرمنده ایم،آقا جان خودت به ما عنایتی بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
یا صاحب زمان شرمنده ایم،آقا جان خودت به ما عنایتی بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
یا مهدی ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
آقاجون فدات بشم شماکه از پدر ومادرا با ما مهربونتری چرا تا کنون غایبی ما که در منجلاب غرقیم پس کی مییایی خودتون دعایی کنید برای ظهور
Hungary
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
عالی بود حالو هوامونو عوض کردید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
مهدی جان دست مارم بگیر
Iran (Islamic Republic of)
حسین فانی
۲۳:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
انشاالله وبه یاری خداوند متعال به لحظه های ظهور ان حضرت نزدیکیم
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۲:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
خدایاماروببخش که انقدربیمعرفتیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
مطلب خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۲:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
خدایاماروببخش که انقدربیمعرفتیم..
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
خدا به ما رحم کند چنین نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
یا حضرت مهدی ما بندگان گناهکارم دریاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
ما شیعیان باید خود را برای ظهور اقا امام زمان اماده کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
حالاآقای ما،گناهکاردل ندارد شماروببیند؟!!
Czechia
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
یا امام زمان مشکل منم حل کن دستم به دامانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
روزی تو خواهی آمد از کوچه های باران تا از دلم بشویی غمهای روزگاران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
باسلام جالب بود تشکر خدا خیرتان بده متاسفانه واقعیت همینه!خدا از غفلت نجاتمان بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۲۱:۰۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
امام زمان(ع) در دلهای ماست... .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
یا امام زمان عج تورو به مادرت زهرا قسمت میدهم که به عنایت کن تا انسان باشیم و منتظر واقعی
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۲۰:۵۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
اقاجان جانم فدات
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۰:۵۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
یا مهدی ادرکنی..
Iraq
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
یاابالغوث ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
السلام علیک یا ابا صالح المهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
السلام علیک یا ابا صالح المهدی
United States of America
....
۲۰:۳۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
یا امام زمان به ما بصیرت بده تا بهتر تو را بشناسیم
Austria
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
تشکر از مطلب خوبتون
Germany
کامران
۲۰:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
خدایا چه دیدار خوب و داستان عبرت انگیزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
باید این امام بزرگ رو بیشتر شناخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
عمرمبارک امام زمان تا الان 1177سال هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
فدای اقا امام زمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
یاامام زمان قربونت برم هرزمان که خواستی ظهورکنی بیا ایران عزیز خواهش میکنم جای دیگه نرییا الهی برم قربون خودت وجدت رسول اکرم ص
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۰۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
ان شالله همه ایمان دوروست داشته باشیم و در خدمت اقا امام زمان خدمت صادقانه،بیاید تلاش کنیم برای ایمانمون و نفسمون دوستان.
Saudi Arabia
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
به نام خدا
یکی از دلایلی که باعث شد اینها اینگونه رفتار کنند
این بود که امام زمانشون رو درست نشناخته بودند
باید درباره او بسیار مطالعه و تحقیق کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
یا ابا صالح المهدی دست مارو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
عباس علی ابادی
۱۷:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
الهم عجل لولیک الفرچ
۱۲
آخرین اخبار