سالار آملی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برنامه ۵ ساله وزارت علوم برای جذب ۷۵ هزار دانشجوی خارجی

معاون وزیر علوم در امور بین الملل گفت: طبق برنامه ۵ ساله وزارت علوم باید حدود ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در کشور جذب کنیم.

جذب ۷۵ هزار دانشجوی خارجی براساس برنامه پنج‌ساله وزارت علوم در دانشگاه‌های کشورحسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین المللی در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص اجرای 150 طرح علمی مشترک دانشگاه های ایرانی و خارجی عنوان کرد: این طرح ها در یک دوره هشت ماهه از اول سال 96 بین ایران و کشورهای دیگر مطرح و اولویت بندی شد که در نهایت به تصویب نهایی رسید.

وی درباره این که چند دانشگاه کشور در اجرای این طرح همکاری می‌کند، ادامه داد: در شرایط فعلی 32 دانشگاه کشور در این طرح حضور دارند و بدیهی است که دانشگاه های بزرگ مانند دانشگاه تهران، شریف و امیرکبیر میزان مشارکت بالاتری در این طرح ها دارند.

معاون وزیر علوم در امور بین الملل در خصوص مشارکت دانشگاه های بین المللی در این طرح گفت: دانشگاه هایی مانند اتریش، آلمان، ایتالیا، فرانسه که جزو 200 دانشگاه برتر دنیا  محسوب می‌شوند این طرح ها را با کمک اساتید ایرانی به نتیجه می رسانند.

سالار آملی با اشاره به اینکه این طرح ها چند هدف مشخص دارد، تصریح کرد: مهم ترین هدف این است که ما بتوانیم علم و دانش فنی دنیا را تا  حدی وارد کشور کنیم که البته این به سادگی میسر نیست چرا که باید ظرفیت های داخلی  در کشور ما وجود داشته باشد.

26 هزار دانشجوی خارجی جذب شده‌اند

معاون وزیر علوم در امور بین الملل در ادامه در خصوص بودجه اختصاص یافته برای این طرح ها گفت: حسن  این طرح ها این است که منابع مالی ما مشترک است و تنها مختص یک کشور نیست بلکه دو کشور به صورت مساوی در بخش بودجه با یکدیگر همکاری دارند و این طرح کمک به صرفه جویی هزینه ها در امر تحقیق و توسعه است.

سالار آملی بیان کرد:  طبق برنامه 5 ساله وزارت علوم باید چیزی حدود 75 هزار دانشجوی خارجی جذب کنیم این در حالی است که وزارت علوم 26 هزار دانشجوی خارجی را تا کنون جذب کرده است.

18 دانشگاه ایران جز برترین‌های جهان شدند

وی اضافه کرد:اکنون وزارت بهداشت دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، جامعه المصطفی، وزارت بهداشت چیزی حدود 53 هزار دانشجوی خارجی در کشور دارد که در دانشگاه کشور در حال تحصیل می باشد.

معاون وزیر علوم در امور بین الملل اظهار کرد: دانشگاه های کشور در سمتی در حال حرکت هستند که بتوانند جز بدنه دانشگاه های برتر دنیا باشند به طوری که دریکی دو سال اخیر حدود 18 دانشگاه ایرانی جزو رتبه بندی برتر دنیا قرار گرفته اند هر چقدر در این جهت فعال تر باشیم جذب دانشجوی ما راحت تر صورت می گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
باید با دانشگاههای بین المللی و پیشرفته در ارتباط باشیم
آخرین اخبار