معاون‌بهداشت وزارت‌بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

قول مجلس برای افزایش ۷۰۰ میلیاردی بودجه پزشک خانواده در سال ۹۷/ اعتبارات کافی ندهند پزشک خانواده متوقف خواهد شد

رئیسی از قول مجلس برای افزایش بودجه پزشک خانواده خبر داد و گفت: بودجه تخصیص نیابد پزشک خانواده در گام سوم متوقف می‌شود.
 
قول مجلس برای افزایش ۷۰۰ میلیاردی بودجه پزشک خانواده در سال ۹۷/ اعتبارات کافی ندهند پزشک خانواده متوقف خواهد شدعلیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بودجه پزشک خانواده در سال ۹۷ گفت: در لایحه بودجه سال ۹۷، بودجه  پزشک خانواده هزار میلیارد تومان تعیین شده بود ولی ما برای اجرای این طرح خواستار افزایش بودجه بودیم و مجلس به ما قول مساعد داده است که ۷۰۰ میلیارد تومان به بودجه پزشک خانواده در سال ۹۷ افزوده شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ گام برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام سطح بندی خدمات طراحی کرده ایم، ادامه داد: هر گام از اجرای پزشک خانواده اعتبارات خاص خود را نیاز دارد و ما بر اساس اعتباراتی که در اختیارمان قرار می‌گیرد می‌توانیم پیش بینی کنیم  این ۱۲ گام را در چند سال می توانیم اجرایی کنیم.

استقرار پزشک خانواده تا سال ۱۴۰۰  در انتظار رای بهارستانی

معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد: اگر اعتباراتی که برای پزشک خانواده و سطح بندی خدمات پیش بینی کردیم به موقع تخصیص داده شود، قادر خواهیم بود تا سال ۱۴۰۰ برنامه پزشک خانواده و نظام سطح بندی خدمات را در کل کشور مستقر و اجرایی کنیم.

رئیسی تاکید کرد: اگر مجلس این ۷۰۰ میلیارد تومان را به طرح پزشک خانواده تخصیص ندهد ما در گام سوم اجرای طرح پزشک خانواده متوقف خواهیم شد.

با اعتبار هزار میلیاردی تا گام سوم پزشک خانواده پیش می رویم

وی در ادامه به تشریح ۴ گام نخست طرح پزشک خانواده و نظام سطح بندی خدمات پرداخت و گفت: گام اول طرح پزشک خانواده تبیین برنامه و طراحی مدل اجرایی بود، گام دوم این طرح تکمیل پرونده الکترونیک بود البته نه به طور کامل، بلکه تا جایی که  بتوانیم پلتفرم اجرای پزشک خانواده در سطح یک را داشته باشیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت عنوان کرد: برنامه ششم توسعه ما را موظف کرده است سیستم نظام ثبت الکترونیک تا پایان سال دوم اجرای برنامه پزشک  خانواده به گونه‌ای طراحی شود که قابلیت اجرای نظام ارجاع را داشته باشیم، ما با اعتبار هزار میلیاردی در نظر گرفته شده  برای پزشک خانواده در سال ۹۷ تا این مرحله که گام سوم است می‌توانیم برسیم، اما در گام بعدی برای اجرای برنامه جهت ارتباط با سطح بالاتر و استقرار پزشک و مراقب سلامت در پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
لطفا هر چه سریعتر پزشک خانواده را متوقف کنین واین قدر ول خرجی نکنین جزسردر گمی در شیراز چیز دیگری عایدمان نمی شود.متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
لطفا هر چه سریعتر پزشک خانواده را متوقف کنین واین قدر ول خرجی نکنین جزسردر گمی در شیراز چیز دیگری عایدمان نمی شود.متشکرم
آخرین اخبار