نگران سلامت امدادگران در ارتفاعات دنا هستیم

معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل بارش‌ برف و شرایط جوی نامناسب در ارتفاعات دنا نگران سلامتی امدادگران هستیم و به همین دلیل به قرارگاه فراخون شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ شاهین فتحی گفت: به دلیل بارش شدید برف و شرایط جوی نامناسب امکان اعزام و حضور امدادگران در محل سقوط هواپیما نیست.

وی عنوان کرد: تیم‌های مختلف از جمله کوهنوردان و تکاوران ارتش در حالات آماده باش برای ارائه خدمات امدادی هستند ولی با این شرایط جوی فعلا امکان حضور در ارتفاعات را ندارند.

فتحی با تاکید بر اینکه نگران سلامتی امدادگران هستیم و نمی‌خواهیم مصیبتی به این مصیب بزرگ اضافه شود، افزود: روز جمعه و شنبه اوج بارش‌ها را در منطقه دنا است و تلاش داریم فرایند عملیات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که آسیبی وارد نشود.

معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بالگردها هنوز در استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر بوده تا در صورت مساعد‌شدن وضعیت آب و هوا برای انجام عملیات جست‌وجو و انتقال پیکرها وارد شده و از توان آن‌ها استفاده کنیم.

فتحی با بیان اینکه دو تیم امداد و نجات و کوهنوردی در ارتفاعات پادنا برای کشف پیکرهای جانباختگان در ارتفاعات 4050 و 380 متر حضور دارند‌، ادامه داد: به دلیل شرایط نامساعد جوی تیم‌های اعزامی از مسیرهایی که رفته باید برگردند.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در ارتفاعات دنا به بیش از دو متر رسیده است، تاکید کرد: نیروهای محلی به ارتفاعات نروند.

انتهای پیام/ د

بارش‌ برف و شرایط جوی نامناسب در ارتفاعات دنا

 

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.