دبیر علمی همایش تازه های ایمونوانکلوژی مطرح کرد؛

درمان سرطان با استفاده از سیستم ایمنی بدن

یعقوبی جویباری با اشاره به روش های نوین درمان سرطان گفت: با ایمونولوژی می توانیم نتایج بسیار خوبی در سرطان های ریه، پوست، روده و مثانه داشته باشیم.

درمان سرطان با استفاده از سیستم ایمنی بدنبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی یعقوبی جویباری دبیر علمی همایش تازه های ایمونوآنکولوژی در حاشیه این همایش گفت: در حوزه درمان سرطان، تحقیقات پویایی داریم و پژوهش های بسیاری در حال انجام است که آینده روشنی را برای ما فراهم می کند؛ براساس همین دیدگاه ما از سمت درمان های غیر اختصاصی به سمت درمان های هدفمند در حرکتیم.

وی افزود: درمان های هدفمند دوقطب را به همراه دارد، اول اینکه نتایج چشمگیری به دنبال دارد و دوم اینکه این نوع درمان عوارض کمتری را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

نسل های جدید داروهای سرطان

دبیر علمی همایش تازه های ایمونوآنکلوژی در خصوص نسل های جدید داروهای سرطان اظهار کرد: از سیستم ایمنی بدن برای فراهم کردن نتایج درمانی استفاده می شود، مهم‌ترین نقش ایمنی بدن از سال ها پیش برای بیماری های عفونی عنوان می شد ولی طی سالیان اخیر مشخص شد سلول های ایمنی در فضای تومور مهار می شوند و اگر بتوانیم سلول های ایمنی بدن را در مواجهه با سلول های سرطانی قرار دهیم نتایج درمانی بسیار خوبی خواهیم داشت.

 دبیر علمی همایش تازه های ایمونوآنکولوژی ادامه داد: مطالعات زیادی انجام شده که نشان می دهد، می توانیم از راه های مختلف سلول های ایمنی را در مواجهه با سلول های سرطانی قرار دهیم و هنگامی که این اتفاق بیفتد تشخیص سلول های سرطانی برای سلول های ایمنی بدن راحت تر خواهد بود.

یعقوبی جویباری افزود: در این همایش از ایمونولوژیست ها نیز دعوت شده تا یک همکاری بین رشته ای ایجاد شود.

دبیر علمی همایش تازه های ایمونوآنکولوژی ادامه داد: در نتایج درمانی سرطان مشخص شده که می توانیم از نتایج درمانی ایمونولوژیست سود ببریم که امروزه این روش در سرطان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله این سرطان ها می توان به ریه، پوست، روده و مثانه اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار