خطرناکترین نوشیدنی در زمان رانندگی که کار دستتان می‌دهد

زمان رانندگی پرت شدن حواس راننده با مصرف برخی نوشیدنی‌ها برای کسری از ثانیه می‌تواند منجر به بروز حوادثی تلخ برای او و سایر سرنشینان خودرو شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند خوردن مواد غذایی یا آشامیدنی تا ۸۰ درصد منجر به تصادف‌های رانندگی می‌شود.

کارشناسان اعتقاد دارند خوردن مواد غذایی همچون فست فودها، نوشیدن نوشابه، شیرینی، بال مرغ سوخاری، هات داگ، همبرگر، دونات، پاستیل، شکلات، قهوه یا چای، خوردن چیپس و پفک و به طورکلی خوراکی‌ها سبب کاهش تمرکز رانندگان و حواس پرتی در آن‌ها می‌شود.

مغز انسان برای انجام کار‌ها اولویت‌های زمانی مختلفی دارد و زمانی که غذا می‌خورد سایر فعالیت‌ها در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند در نتیجه فرد فرصت محدودی برای تصمیم گیری درباره کنترل سرعت، ترمز یا دگرگون کردن مسیر دارد.


کاهش واکنش سریع رانندگان در زمان خوردن مواد غذایی یکی از عامل‌های اصلی بروز سوانح جاده‌ای است و همه ساله سبب مرگ هزاران انسان در سراسر جهان می‌شود.

کارشناسان با مطالعه برروی ۱۰۰۰ ماشین که دچار تصادف‌های سنگین رانندگی شده اند، بر روی صندلی‌های خودرو یا در کالبد شکافی افراد متوفی در ۷۰ درصد موارد، بقایای مواد غذایی و آشامیدنی را کشف کرده اند.

این نشان می‌دهد که تا چه اندازه مصرف مواد غذایی می‌تواند سبب کاهش تمرکز، احساس خواب آلودگی، از دست دادن قدرت تصمیم گیری سریع و بروز خطا در زمان رانندگی شود.


کارشناسان یکی از خطرناکترین نوشیدنی‌ها در زمان رانندگی را قهوه می‌دانند، قهوه مزایای درمانی برای سلامت بدن می‌شود و حتی می‌تواند سبب برطرف کردن بی خوابی وافزایش سطح هوشیاری شود، اما قهوه‌های آماده‌ای که در لیوان‌های مخصوص سرو می‌شوند می‌توانند خطری جدی برای سلامت راننده باشند.

زمان بازکردن درب یا نوشیدن آن، راننده هیچ دیدی از جاده و اطراف خود ندارد و به سرعت می‌تواند در معرض خطر قرار بگیرد.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای خوردن یا نوشیدن چای یا قهوه در مکانی امن کنار جاده خودروی خود را پارک کنند و پس از صرف مواد غذایی دوباره به حرکت خود ادامه دهند؛ البته خوردن مواد غذایی پرچرب و سنگین در وعده شام می‌تواند سبب احساس خواب آلودگی در راننده و بروز حوادث خطرزا در زمان رانندگی شود.

منبع: nydailynews

انتهای پیام/

خطر‌های خوردن مواد غذایی و آشامیدنی در زمان رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار