کیوی نوشهر در بازار‌های خارجی

هزار تن کیوی از بندر نوشهر به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن پورمقدم مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از صدور بیش از یک هزار و ۵۵ تن کیوی از بندر نوشهر به خارج از کشور در بهمن ماه امسال خبر داد.

وی افزود: به علت موقعیت مستعد و شرایط آب و هوایی مساعد در سال جاری، ۱۲ هزار تن کیوی توسط ۲۹۰ بهربردار در باغات این شهرستان تولید و به بازار‌های خارجی و داخلی عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر گفت: فروش سردرختی کیوی در این شهرستان نسبت به سال قبل ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

حسن پورمقدم گفت: به دلیل استقبال مطلوب خریداران و صادرات کنندگان قیمت کیوی امسال افزایش یافت.

وی درباره عملکرد و فعالیت‌های بهمن ماه امسال واحد قرنطینه نباتی مدیریت جهاد کشاورزی مستقر در بندر نوشهر گفت: در بخش صادرات محصولات کشاورزی پس از بازدید و صدور گواهی بهداشتی، یک هزار و ۵۵ تن کیوی، ۴۲ تن پرتقال، ۵۴ تن خرما و ۵ هزار و ۱۷۶ گلدان گل و گیاه زینتی از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر افزود: در بخش واردات پس از بازدید و تست‌های آزمایشگاهی، صدور مجوز تخلیه محموله‌های وارداتی شامل، ۱۱۶ هزار و ۶۲۸ تن گندم خوراکی، ۲۴ هزار و ۷۵۷ تن جودامی، ۹ هزار و ۵۵۵ تن ذرت دامی، ۶ هزار و ۵۶۳ متر مکعب چوب نراد و ۴۵۱ متر مکعب ام دی اف صادر و از این بندر ترخیص شد.

ابوالقاسم یوسفی نژاد مدیرکل گمرکات مازندران با بیان اینکه هزار و ۹۰۰ تن کیوی از مازندران به خارج صادر شد، گفت: صادرات کیوی نیز از لحاظ ارزشی، ۴۶ درصد افزایش و ازلحاظ وزنی یک درصد کاهش داشته است.

وی افزود: روسیه، امارات، برخی کشور‌های اروپایی، قزاقستان، عراق و افغانستان، عمده کشور‌هایی بودند که محصولات مازندران به آنجا صادر شد.

۴۰۰ هکتار باغ کیوی در شهرستان نوشهر وجود دارد.

انتهای پیام/آ

صادرات هزار تن کیوی از نوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.