صیادان جزء اقشار کم درآمد جامعه

مدیر شیلات و آبزی پروری هندیجان گفت: صیادان جزء اقشار کم درآمد جامعه هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فلامرز مزارعی، مدیر شیلات و آبزی پروری گفت :تامین اجتماعی برخلاف دیدگاه های حمایتی با اجرای قانون بیمه کارگاه ها و کارخانه های بزرگ برای قایق های صیادی در پرداخت حق بیمه کارفرمایی ،‌سبب تشدید مشکلات اجتماعی صیادان به عنوان قشری محروم شده است.

وی بیان داشت: 400 فروند قایق صیادی مجاز در شهرستان هندیجان فعال می باشند که حق بیمه خود را منظم پرداخت می کنند.

مدیر شیلات و آبزی پروری هندیجان گفت: این شهرستان دارای جمعیت صیادی در حدود 6 هزار نفر است و با وجود پرداخت حق بیمه، تامین اجتماعی در این شهرستان هیچ گونه خدمات درمانی به آن ها ارائه نمی کند و تنها دلخوشی صیادان استفاده از مزایای بازنشستگی است.

مزارعی افزود: از سال 94 و به یکباره تامین اجتماعی قایق های صیادی را برخلاف تفاهم نامه سال 1374 به عنوان کارگاه شناخت و این موضوع سبب افزایش چند برابری و یکباره بیمه مالکان قایق های صیادی که خود نیز ملوان هستند شد.

مدیر شیلات و آبزی پروری هندیجان ادامه داد: صیادان از اقشار کم درآمد جامعه می باشند و این افزایش غیر متعارف سبب شد تا تعدادی از مالکان قایق های صیادی به دلیل ناتوانایی در پرداخت حق بیمه کارفرمایی و آزاد از بیمه منصرف شده و یا مجبور شوند قایق خود را به نام یکی از نزدیکان خود انتقال مالکیت دهند تا بتوانند حق بیمه خود را به صورت ملوانی پرداخت کنند.

وی گفت: وجود برخی مشکلات اجتماعی در خانواده ها و بروز اختلاف بین مالکانی که قایق خود را به نام یکی از نزدیکان خود منتقل کرده اند در برخی موارد سبب تشدید مشکلات و درگیری بین این افراد و سلب مالکیت شده است.

مزارعی ادامه داد: تامین اجتماعی نه تنها هیچگونه حمایتی از این صیادان نکرده است بلکه برخلاف دیدگاه های حمایتی با اجرای قانونی که برای کارگاه ها و کارخانه ها بزرگ نوشته شده برای قایق های صیادی مشکلات زیادی ایجاد و سبب تشدید مشکلات این قشر محروم شده است.

انتهای پیام/م

قانون کارفرمایی بیمه موجب تشدید مشکلات صیادان هندیجانی شده است

برچسب ها: صیادی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.