مدیر عامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان :

ایران بیشترین ظرفیت ذخیره سلولی در خاورمیانه را دارد

مدیر عامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان گفت:ایران بیشترین ظرفیت ذخیره سلولی در خاورمیانه را دارد و در سه سال گذشته 20 پیوند با استفاده از سلول های بنیادی انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان در نشست خبری در جمع خبرنگاران خراسان شمالی گفت:در سه سال گذشته 20 پیوند با استفاده از سلول های بنیادی با موفقیت 70 درصدی انجام شد که بیشتر این درمان ها در نوع بیماری های خونی بود.


وی افزود: ایران بیشترین ظرفیت ذخیره سلولی در خاورمیانه را دارد.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان اظهار داشت: کسانی که تطابیق ژنتیکی با سلول ها داشته باشند می توانند از این نمونه ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در دنیا تاکنون 750 هزار نمونه در بانک عمومی وسه میلیون نمونه در بانک خصوصی، ذخیره و 35 هزار نمونه نیز پیوند شده است افزود: در ایران هم تاکنون 15 هزار نمونه در بانک خون عمومی و 90هزار نمونه در بانک خون خصوصی ذخیره سازی شد.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه 14درصد نمونه های ذخیره شده در بانک خون بندناف رویان از زایمان طبیعی و 86 درصد هم از زایمان سزارین به دست آمده است، گفت: 54 درصد نمونه ها متعلق به نوزادان پسر و 46 درصد هم متعلق به نوزادان دختر است.

ضرابی افزود: بحث سلول های بنیادی به عنوان انقلابی در خدمات پزشکی مطرح شده که خوشبختانه به تایید مقام معظم رهبری هم رسیده است.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان عنوان کرد: اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به خانواده ها در زمینه سلول های بنیادی بند ناف در ارتقای سلامت جامعه بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه در سراسر ایران 29 دفتر نمایندگی بانک خون بندناف وجود دارد افزود: درمان بیماران تالاسمی، سرطان‌های خون و در مجموع بیماری‌های خونی از این روش بسیار مؤثرتر از روش‌های شیمی‌ درمانی است ولی هزینه نگهداری و انجام آزمایش‌های ژنتیکی آن سنگین است و این موضوع لزوم ورود خیرین با این حوزه را نشان می‌ دهد.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان گفت: کاهش میزان بروز بیماری پیوند علیه میزبان، تهیه خون بند ناف آسان و بدون درد، کاهش ریسک انتقال آلودگی های ویروسی و در دسترس بودن تعداد زیاد واحد خونی در بانک از جمله ویژگی های خون بند ناف است.

از زمان تاسیس بانک خون بند ناف در سال 95 در خراسان شمالی 100نمونه برای ذخیره سازی به تهران فرستاده شد.

 

انتهای پیام/ع

صحبت های مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.