سرانه فضای ورزشی خوزستان پایین تر از میانگین کشوری

استاندار خوزستان، میانگین سرانه فضای ورزشی استان را پایین تر از میانگین کشوری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در جلسه هم اندیشی روسای فدراسیون که با حضور وزیر ورزش و جوانان در اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی استان از میانگین کشوری پایین تر است بیان داشت: شهرهایی چون ایذه و رامهرمز به عنوان قطب کشتی و دیگر شهرهای خوزستان با ظرفیت های بالا در ورزش باید بیش تر مورد توجه باشند.

وی در ادامه به گرمای بیش از اندازه هوا در خوزستان اشاره و تصریح کرد: ورزش شنا در بین مردم این استان به ویژه جوانان گسترده است و طرفداران زیادی دارد.

شریعتی با بیان اینکه متاسفانه زیرساخت لازم در حوزه ورزش شنا در استان کم تر وجود دارد اذعان داشت: مردم استان به صورت سنتی از رودخانه ها استفاده می کنند و این مسئله باعث شده که خوزستان بیش ترین تعداد غرق شدگان رودخانه ای کشور را در 5 سال اخیر داشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به گرمای طولانی در استان و گرمای بیش از 49 درجه هوا در 55 روز از سال افزود: باید به توسعه سالن های ورزشی سرپوشیده مجهز به سیستم های سرمایشی در خوزستان توجه جدی شود.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه باید فضا و شرایط لازم برای بروز استعدادهای ورزشی در استان بیش تر فراهم شود اظهار داشت: قطعا اگر این فضا و زیرساخت ها بیش تر تقویت شود، ورزشکاران خوزستانی در رقابت های بین المللی بیش تر افتخارآفرینی می کنند.

غلامرضا شریعتی با اشاره به معضل ریزگردها در خوزستان بیان کرد: در طی سال های اخیر مردم خوزستان در معرض آسیب پذیری بیش تری در حوزه سلامت هستند، لذا انتظار می رود تا امکانات ورزشی بیش تری برای مردم استان تامین شود. سرمایه گذاری در خوزستان سرمایه گذاری برای کل کشور خواهد بود، لذا امیدوارم سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های ورزشی در خوزستان افزایش یابد.

انتهای پیام/گ

سرانه فضای ورزشی در خوزستان پایین تر از میانگین کشوری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.