سازمان های رفاه اجتماعی برای تأمین نیازهای بیمه ای بیماران، غایب هستند

وزیر بهداشت و درمان گفت: در تأمین نیاز بیمه تکمیلی افراد نیازمند، غیبت سازمان های رفاه اجتماعی همچون کمیته امداد، هلال احمر، بنیاد شهید و بهزیستی را شاهد هستیم.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  در حاشیه مراسم رونمایی از دو دارو در شرکت دارو سازی رها درباره رفع مشکل بیمه تکمیلی بیماران سرطان مغز استخوان که به دلیل حساسیت به داروی داخلی مجبور به استفاده از داروی خارجی هستند اظهار کرد: همان طور که بیان شد اینها نیاز به بیمه تکمیلی دارد و بیمه های تکمیلی نوعی بیمه های تجاری هستند و باید دید با رقمی که به عنوان حق بیمه دریافت می کنند می توان این مسئله را پوشش بیمه ای داد یا خیر.

وی با بیان اینکه کارهای ما با انجمن های علمی است و آنجایی که توانستیم از راهنمایی و همکاری آنها بهره‌مند شویم هم بیمار سود برده است و هم تولید داروی داخلی آسیب ندیده است، افزود: ما از یک سو موظف به حمایت از تولید داخل هستیم و دولت باید همه حمایت های مالی به ویژه در بخش بیمه را از تولید داخلی انجام دهد و از سوی دیگر مواردی از کم اثر بخشی و یا حساسیت به دارو وجود دارد که بیمار مجبور می شود از محصول غیر ایرانی استفاده کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در اینجا باید سازمان های حمایتی که اغلب بیمه های مکمل هستند نقش موثری را ایفا کنند، تصریح کرد: در عین حال ما باید با کمک انجمن های علمی بتوانیم محصولات را به نوعی روانه بازار کنیم که کمترین حساسیت ایجاد شود.

وی با قبول این مشکل برای بیماران بیان کرد: اما در برخی از اقلام این مسئله وجود دارد که تعدادشان بسیار معدود است و امیدوارم با همکاری میان صنعت و انجمن های علمی بتوانیم این مشکل را به حداقل برسانیم.
قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نقش وزیر بهداشت در هماهنگی و تسهیل رفع این مشکل گفت: این مسئله یکی از وظایف ماست اما واقعیت این است که اینجا نیازمند حمایت مالی هستیم؛ یعنی همان بحثی که من همیشه داشته ام که سازمان رفاه اجتماعی برای دستگیری از کسانی است که نیازمندند اما توان مالی ندارند.

وی ادامه داد: اینجاست که سازمان هایی مانند کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید، هلال احمر و موارد دیگر وجود دارد؛ اما در عین حال شاهدیم که در بسیاری از زمینه ها هیچ نداریم و این سازمان ها غایب هستند؛ یعنی افرادی وجود دارند که برای تأمین برخی از این اقلام دچار مشکل هستند و در غیبت این سازمان ها بسیار به زحمت می افتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز کرد: اینجاست که من هم می توانم بگویم که مثل همان نهاد ها به دلیل اینکه اعتبار مشخصی در اختیارم نیست کمترین اثر را می توانم داشته باشم؛ این مشکلی هست که وجود دارد؛ ما می پذیریم؛ من فکر می کنم گره کار هم به دست مجلس و دولت محترم باز می شود.

از وی پرسیده شد «دولت که خودتان هستید جناب وزیر»؛ قاضی زاده هاشمی پاسخ داد: بله ما بخشی از دولت هستیم و مطالبه می کنیم اما طبیعی است که همه مشکل کشور دارو و تجهیزات پزشکی نیست؛ کشور، کشور پهناوری است، مطالبات مردم متعدد است و در عین حال باید همه کشور و مردم اداره بشوند نه اینکه تنها بهداشت و درمان اداره بشود.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که دولت مانند پدر خانواده ای است که تقاضا های خانواده با درآمدش همخوانی ندارد و باید انتخاب کند؛ ما امیدواریم که این حوزه ها در اولویت انتخاب هایشان باشد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: علوم پزشکی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.