کلنگ زنی ۲ پروژه آب‌رسانی در باغملک

با حضور نماینده مردم ایذه وباغملک در مجلس شورای اسلامی کلنگ ۲ پروژه آب رسانی در باغملک به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،  حسین خواجوی، رئیس اداره آب باغملک گفت: یکی از راه‌های برون‌رفت از این بحران اضافه کردن تولید آب بود که مجوز حفر یک حلقه چاه گرفته شد و این چاه با عمق 200 متر و به ابعاد 12 اینچ احداث می‌شود.

وی افزود: طبق برآوردهای انجام‌شده دبی خروجی این چاه برابر با 25 لیتر در ثانیه، در زمان بهره‌برداری از این چاه است و هزینه تجهیز و بهره‌برداری از این چاه معادل 600 میلیون تومان است.

سید محمد جوادی، مجری طرح اصلاح شبکه توزیع آب باغملک با اشاره به اعتبار این پروژه گفت: این پروژه بااعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد 500 میلیون تومان شروع به کار می‌کند و طی مدت 6 ماه 1591 متر شبکه توزیع آب اجرا می‌شود و 9600 متر شبکه‌گذاری انشعابات و 1200 فقره انشعاب آب واگذار می‌شود.

  هدایت اله خادمی، نماینده مردم ایذه وباغملک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سال 96 برای شهرستان باغملک در بخش آب روستایی و شهری سال بسیار خوبی بود چراکه بیشترین پروژه آب‌رسانی در هر 2 بخش روستایی و شهری در خوزستان متعلق به شهرستان بود و همین روند در سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ازنظر منابع آبی کل کشور با مشکل روبه‌رو است و مناطق ماهم به طبع آن دچار مشکل هستند اگرچه میزان بارندگی در شهر‌های ایذه و باغملک 3 برابر میزان کل کشور است اما با همین وجود با کمبود آب مواجه هستیم بنابراین تنها راه‌حل آن احداث چاه است.

خادمی گفت: در توزیع و تعویض شبکه آب شهری متأسفانه 30 درصد هدر رفت آب راداریم که با انجام این پروژه و تعویض خطوط فرسوده این مشکل رفع خواهد شد و مصرف آب به‌صورت بهینه می‌شود.

وی با اشاره به انتقال آب بیان کرد: این نوید را می‌دهم که در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی پروژه انتقال آب کارون 3 به دشت‌های ایذه و باغملک خواهیم بود که با راه‌اندازی این پروژه تا چند سال آینده شهرستان‌های ایذه و باغملک در تأمین آب هیچ‌گونه مشکلی نخواهند داشت.

انتهای پیام/م

آئین کلنگ زنی 2 پروژه آب‌رسانی در باغملک انجام شد

برچسب ها: بحران آب ، توزیع آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.