تامین ۲ میلیون قطعه ماهی قرمز بازار شب عید در فارس

مدیر شیلات استان فارس گفت: ۲ میلیون قطعه ماهی قرمز نیاز این استان به ماهی قرمز شب عید را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی فلاحی مدیر شیلات استان فارس با بیان اینکه نیاز استان فارس به ماهی قرمز شب عید بین ۱.۵ تا ۲ میلیون قطعه است، گفت: ۲۰ درصد این نیاز از طریق اصفهان و ۸۰ درصد از طریق تهران و رشت تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان فارس ماهی قرمز تولید نمی‌شود، افزود: یک مزرعه پرورش ماهی قرمز با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار قطعه ماهی در استان فارس فعالیت داشت که امسال به دلیل اختلافاتی که بین شرکا وجود داشته اقدام به تولید ماهی نکرده است.

فلاحی با بیان اینکه این مزرعه با تکمیل ظرفیت توانایی تولید ۸۰۰ هزار ماهی قرمز را داشت، اما به دلیل مشکلات شخصی امسال تولیدی نداشته است، بیان کرد: بازار ماهی قرمر کشور در اختیار تولیدکنندگان شمال است، زیرا در آنجا منابع آبی فراوان و دمای هوا مناسب است و از طرف دیگر در تمام سال بازار فروش دارند، اما بازار فروش ماهی قرمز در استان فارس مقطعی است.

مدیر شیلات استان فارس با بیان اینکه در استان فارس ۳۳ واحد تولید ماهی زینتی فعالیت دارد که ظرفیت تولید آن‌ها ۶.۵ میلیون قطعه است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال این ظرفیت به ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه افزایش یابد.
انتهای پیام/ر

فعالیت ۳۳ واحد تولید ماهی زینتی در فارس

برچسب ها: شیلات ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار