تعیین نرخ گل رز در گلخانه‌های مدرن

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: قیمت هر شاخه گل رز در گلخانه‌های مدرن ۱۰ هزارتومان است و هیچ سرمایه گذاری بر روی توسعه گلخانه‌های حمیدیه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،  کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان داشت: اغلب کشتارگاه خط 2 است  و مرغ هایی که بیرون داده می شود، قابلیت صادرات ندارد.

وی افزود: در حال حاضر100میلیارد تومان تسهیلات خط ویژه ماشین آلات کشاورزی در اختیار داریم که در حمیدیه با وجود اینکه قابلیت انجام  فعالیت های زیادی در حوزه کشاورزی است اما طرح های کمتری نسبت به شهرهای دیگر معرفی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان داشت: اعتبارت خوبی که در اختیارت حوزه کشاورزی استان است و متقاضیان به هر میزانی که می توانند طرح معرفی کنند چرا که 48 میلیارد از 100میلیارد اعتبارات باقی مانده است.

چنگلوایی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی در رابطه با معرفی طرح ها بیان کرد: به ازای هر یک هکتار آمادگی داریم 7میلیارد ریال اعتبار به متقاضیان پرداخت کنیم.

وی گفت: در حال حاضر قیمت هر شاخه گل رز در گلخانه های مدرن 10 هزارتومان است این در حالی است که هیچ سرمایه گذاری بر روی توسعه گلخانه های شهرستان حمیدیه نمی‌شود.

چنگلوایی افزود: از طریق افزایش تسهیلات، انتقال تکنولوژی و آموزش می توان تعداد تولید گل را در هکتار افزایش دهیم.

وی بیان کرد: حمیدیه به عنوان یکی از قطب های مهم تولید صیفی جات و سبزی  است و می توان با توسعه گلخانه ها مصرف آب افزایش  و حمیدیه را به قطب گلخانه ها و هلندی کوچک تبدیل کرد.

چنگلوایی با بیان اینکه در گذشته به طرح های گلخانه زیر8 یا 4 هزار متر مربع مجوز داده نمی‌شد، گفت: اکنون به طرح های زیر3هزار متر مربع هم مجوز داده می‌شود.

انتهای پیام/م

طرح کشاورزی معرفی شده حمیدیه نسبت به شهرهای دیگر کمتر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.