اسپانیا جایگاه چهارم را از نظر تعداد مسافران به ایران دارد

استاندار اصفهان گفت:برقراری پرواز مستقیم بین اصفهان-مادرید قطعاً باعث افزایش تعداد گردشگران خواهد شد

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهر علیزاده در مراسم ضیافت وزیر امور خارجه اسپانیا و هیأت همراه ایشان، اظهار داشت: اصفهان را نصف جهان گویند و با توجه به بافت فرهنگی و هنری و آثار تاریخی این شهر، مقامات کشورهای مختلف از سفر به اصفهان همواره استقبال می‌کنند.

مهر علیزاده با بیان اینکه باید این گونه سفرها تداوم یابد و در جهت توسعهٔ مناسبات مورد استفاده قرار گیرد، افزود: ظرفیت‌های دوجانبه به گونه‌ای است که می‌تواند زمینه‌ساز ارتباطات بیشتر شود.

وی با بیان اینکه اسپانیا جایگاه چهارم را از نظر تعداد مسافران به ایران دارد؛ اظهار داشت: برقراری پرواز مستقیم بین اصفهان-مادرید قطعاً باعث افزایش تعداد گردشگران خواهد شد و این امر می‌تواند در تبدیل مادرید به قطب دوم برای سفر گردشگران به اصفهان مؤثر باشد.

استاندار اصفهان افزایش تبادلات صنعتی را گامی مؤثر برای تعمیق مناسبات و افزایش ارتباطات دو کشور ایران و اسپانیا عنوان نمود و افزود: اصفهان با دارا بودن بیش از 8 هزار واحد صنعتی اولین استان صنعتی کشور است و این موضوع می‌تواند در تبادلات صنعتی دو کشور مؤثر باشد.

آلفونسو داستیس نیز در این دیدار ضمن تسلیت حادثهٔ سقوط هواپیمای مسافربری از طرف دولت و ملت اسپانیا، اصفهان را بهشت روی زمین نامید و تعهد کرد روابط اسپانیا-ایران و اصفهان از طریق این سفر افزایش یابد.

وزیر خارجه اسپانیا با تأکید بر اینکه مناسبات دوجانبه به‌ویژه در بخش صنعت و گردشگری می‌تواند تعمیق یابد، اظهار داشت: نیروهای فعال در زمینهٔ گردشگری و راهنمایان متبحر می‌توانند در افزایش این تعاملات مؤثر باشند.

آلفونسو داستیس، ضمن تائید پیشنهاد استاندار مبنی بر برقراری پرواز مستقیم بین مادرید- اصفهان، تأکید نمود: مادرید می‌تواند قطبی برای انتقال گردشگران آمریکای لاتین به اصفهان باشد و این‌جانب مؤکداً این موضوع را پیگیری می‌کنم.

گفتنی است وزیر امور خارجه اسپانیا در رأس یک هیأت بلند پایه مرکب از سفیر این کشور در ایران و تنی چند از مقامات ارشد وزارت خارجه اسپانیا ظهر امروز وارد فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی شد و مورد استقبال مهندس کریمی، دستیار ویژه استاندار قرار گرفت و سپس از آثار تاریخی و میراثی مجموعه جهانی میدان امام (ره) و مجموعه فرهنگی تاریخی چهل‌ستون بازدید کرد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: استانداری ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.