اعلام فراخوان جشنواره آب انبار‌ها با عنوان"برکه‌های با برکت"

نخستین جشنواره آب انبار‌ها در شهرستان خنج به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خنج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جواد ناسک سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خنج گفت: نخستین جشنواره آب انبار‌ها با نام برکه‌های بابرکت در این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ وقف، احیاء و حراست از موقوفات عام المنفعه بخصوص آب انبار‌ها و بزرگداشت واقفین خیراندیش و تقویت کیفی آب انبار‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در اردیبهشت ماه سال ۹۷ برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره با محور اشتغالزایی با رویکرد اقتصادی به آب انبارها، تخریب آب انبار‌ها به دلیل محیطی و انسانی، قابل استفاده بودن آب انبار‌ها در عصر حاضر و پیشرفت فیزیکی از وسایل آبرسانی و ساماندهی آبرسانی آب انبار‌ها برگزار می‌شود.

ناسک با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم علاقمندان آزاد است، ادامه داد: تمامی علاقمندان می‌توانند بدون محدودیت سنی در این جشنواره با ارائه عکس، نقاشی در این جشنواره شرکت نمایند و از جوایز نفیس این جشنواره بهره‌مند شود.

وی در ادامه به محتوای برگزاری جشنواره اشاره کرد و بیان کرد: این جشنواره با حضور نقاشان، عکاسان، هنرمندان برتر، وراث آب انبارها، پخش کلیپ، اهمیت آب انبار‌ها و زندگینامه آب انبارسازان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خنج تصریح کرد: تمامی علاقمندان جهت شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را تا پایان فروردین ماه سال ۹۷ به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خنج واقع در خیابان رسالت و یا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در خیابان پاسداران ارسال کنند.

در این جشنواره به کسانی که بهترین نام پیشنهادی برای آب انبار‌ها انتخاب کنند جوایز نفیسی اهداء می‌شود.
انتهای پیام/ر

برگزاری نخستین جشنواره آب انبار‌ها در شهرستان خنج

برچسب ها: اوقاف ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار