حضرت فاطمه(س) شایسته‌ترین الگوی قناعت است

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه ساده زیستی زیباترین مولفه‌‌ اخلاقی سیره فاطمی است، گفت: حضرت زهرا‌(س) شایسته ترین الگوی قناعت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین سالمی در سلسله سخنرانی های فرهنگی تبلیغی رواق امام خمینی(ره) افزود: بهره‌مندی از روحیه قناعت پیشگی و ساده زیستی از زیباترین و شاخص‌ترین ویژگی های اخلاقی حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به اینکه سیره حضرت زهرا (س) مملو از فضائل و کمالات اخلاقی و انسانی است، گفت: ساده زیستی یکی از مولفه‌های اخلاقی است که در زندگی انسان مومن و جویای کمال حاکم است.

وی در ادامه با بیان اینکه علم حضرت فاطمه(س) علم لدنی است و در پرتو آن، شان و مقام حضرت اثبات می‌شود، گفت: با توجه با اینکه علم حضرت ام الائمه(س) نشات گرفته از علم الهی و حقایق ربوبی است، لذا محدود به زمان و مكان خاصی نیست چرا که علمی كه به ذات الهی متصل باشد تمام دوران‌ها را در بر می‌گیرد.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: علم و دانش انسان‌های معمولی و غير معصوم، اكتسابی است و بر اثر تعلیم به دست می آيد، ولی علم پیامبران، اولیای الهی و ائمه معصومین(ع) برگرفته از علم الهی است.

وی گفت: عدم غفلت از دشمنان دین از دیگر اصول حاکم بر زندگانی حضرت صدیقه طاهره(س) بود و لذا حضرت هر زمان متوجه می‌شدند که اصل دین مورد هجمه دشمن قرار گرفته است خودشان وارد میدان دفاع از دین می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سالمی افزود: محبت به اهل بیت(ع) علامت اطاعت از آنان است، بنابراین ما اگر محب حضرت فاطمه(س) هستیم باید همه مولفه‌ها و اصول سیره فاطمی را الگوی زندگی خودمان قرار دهیم.

انتهای پیام// م.م

ویژه سخنرانی های حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.