نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

شرط دین داری تبعیت از ولایت است

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه معرفت داشتن به امامان موجب کامل شدن دین خواهد شد، گفت: تبعیت از ولایت شرط دین داری است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی با اشاره به اینکه در منابع دینی نسبت به جایگاه زیارت و اهمیت به مقام زائر اهمیت و تاکید فراوانی شده است، گفت: زیارت قدم برداشتن به سوی معبود، امام و مقتدای خویش است و زائر سالک کوی معبود است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تجدید بیعت با امام فلسفه زیارت است، بیان داشت: زیارت رفتن آدابی خاص دارد که باید رعایت شود. زائری که با معرفت قبر امام حسین (ع) را زیارت کند همانند آن است که در عرش خدا را زیارت نموده است.

وی با اشاره به اینکه منشاء وجودی معرفت، خدا است، گفت: خداوند عقل را در وجود ما نهاده تا به وسیله آن خدا را بشناسیم و پس از آن پیامبر و امامان را برای شناخت بیشتر و بهتر بسوی ما فرستاد تا معرفت ما کامل و درونی شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه معرفت داشتن به امامان موجب کامل شدن دین خواهد شد، افزود: محبت داشتن به معنای عشق و ارادت درونی از آداب و شروط زیارت است که همواره باید این معرفت دورنی همراه با بصیرت حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، تبعیت از امام و ولایت مداری را از دیگر شروط زیارت برشمرد و گفت: موکب داران با خدمت به زائران اربعین امام حسین (ع) اسباب زیارت را فراهم نموده و این اقدام اقدامی زیبا، ارزشی و والا است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین حسینی به حرکتی عظیم، خودجوش و مردمی تبدیل شده است که همه ملل در آن شرکت می‌کنند و زائران و عاشقان حسینی با وجود خطرات از ناحیه دشمنان و به جان خریدن این خطرات، عاشقانه به سوی مولایشان رهسپار می‌شوند.

انتهای پیام/د

تبعیت از ولایت شرط دین داری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار