آغاز طرح غربالگری سرطان مردان در یزد

غربالگری انواع سرطانها به ویژه سرطان روده، از اصلی ترین خدماتی که به مردان در خانه ها و پایگاه های بهداشت و سلامت ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛حمیده فتاحی کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت یزد از ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیری به مردان در خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت خبر و انجام غربالگری سرطان ها خبر داد.

فتاحی با اشاره به اینکه مردان کمتر از زنان به خانه ها و پایگاه های بهداشت و سلامت مراجعه می کنند گفت: در این مراکز به مردان نیز خدمات خوبی به ویژه در حوزه پیشگیری ارائه می شود. 

وی افزود: اصلی ترین خدمات به مردان ۳۰ تا ۵۹ سال ارائه می شود که عمده مباحث نیز آموزشی و انجام غربالگری هایی برای پیشگیری از بروز بیماری ها است. 

فتاحی  آموزش در حوزه تغذیه،  تحرک بدنی و ورزش، شناسایی عوامل خطر را  از مهمترین خدمات پایگاه های سلامت عنوان کرد.

کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت یزد اعلام  کرد: مردانی که به این مراکز مراجعه می کنند، ابتدا غربالگری می شوند و در صورت نیاز به سطوح بالاتر ارجاع می شوند. 

فتاحی خاطر نشان کرد: مباحث مرتبط با دخانیات، موادمخدر، مسائل روانشناختی و در مجموع انواع خطرسنجی ها در مورد مردان انجام می شود و یکی از اصلی ترین خدماتی که به مردان در خانه ها و پایگاه های بهداشت و سلامت ارائه می شود، غربالگری انواع سرطان ها به ویژه سرطان روده است.

انتهای پیام/ غ

 طرح غربالگری سرطان مردان در یزد آغاز شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار