برکسیت تهدیدی آشکار برای ایرلند شمالی است

رهبر حزب شین فین ایرلند هشدار داد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تهدیدی روشن و حتمی برای ایرلند شمالی است.

برکسیت تهدیدی آشکار برای ایرلند شمالی استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مری لو مک دونالد -- رهبر حزب شین فین ایرلند -- هشدار داد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) تهدیدی روشن و حتمی برای ایرلند شمالی است.

وی تصریح کرد باقی ماندن ایرلند شمالی در بازار واحد اروپا بعد از برکسیت تنها راه حفظ توافقنامه صلحی است که در دو دهه پیش امضا شده است.

مک دونالد افزود برکسیت با توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۹۸ امضا شد سازگاری ندارد. ایرلند شمالی باید بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در بازار واحد اروپا باقی بماند.

مک دونالد که در اولین سفر خود به لندن بعد از به دست گرفتن رهبری شین فین در ماه میلادی گذشته به سر می‌برد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: ‹‹ما به طور جدی بر این باوریم که برکسیت، خواه دشوار و خواه آسان، تهدیدی روشن و قریب الوقوع برای اقتصاد، جامعه و سیاست ایرلند محسوب می‌شود.››

ترزا می، نخست وزیر انگلیس و طرفداران برکسیت همواره اعلام کرده اند در مقوله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به ایرلند شمالی به عنوان جزئی از انگلیس نگاه می‌کنند. با این حال، مک دونالد گفت: مسئله ماندن یا نماندن ایرلند شمالی در اتحادیه اروپا به ایرلندی‌ها مربوط می‌شود. وی تصریح کرد: ‹‹ما هم خط قرمز‌هایی داریم. خط قرمز من صلح، ثبات و شکوفایی ایرلند است.››

انتهای پیام/

تهدید برکسیت برای ایرلند شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار