تایید کشته شدن ۱۰ غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف آمریکا

ائتلاف بین المللی (به اصطلاح) مبارزه با داعش به فرماندهی آمریکا به کشته شدن ۱۰ غیر نظامی دیگر در حملات هوایی ماه ژانویه اذعان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، ائتلاف بین المللی (به اصطلاح) مبارزه با داعش به فرماندهی آمریکا به کشته شدن ۱۰ غیر نظامی دیگر در حملات هوایی ماه ژانویه این ائتلاف اذعان کرد. به این ترتیب تعداد غیرنظامیان کشته شده از سوی این ائتلاف (که مورد تایید آمریکا قرار گرفته است) به ۸۴۱ نفر رسید.

ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد ماه ژانویه به بررسی ۱۱۶ گزارش در خصوص قربانیان غیرنظامی پایان داده است که ۱۰۲ مورد غیر معتبر توصیف شد. اما چهار گزارش مربوط به حملات هوایی بین ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ و دوم نوامبر ۲۰۱۷ معتبر تلقی می‌شود که به کشته شدن ۱۰ غیر نظامی منجر شد.

بر اساس این بیانیه، «ائتلاف بر اساس اطلاعات موجود اعلام می‌کند دستکم ۸۴۱ غیرنظامی احتمالا از آغاز عملیات علیه داعش در اوت ۲۰۱۴ به صورت غیر عمدی کشته شده اند». طبق گزارش نیویورک تایمز، ۲۰ درصد حملات هوایی ائتلاف ضد تکفیری‌ها به قربانی شدن غیرنظامیان در عراق منجر شده که رقمی بسیار بالاتر از 0.75 درصد مورد ادعای ائتلاف است.

با این وجود، براساس اعلام منابع موثق تعداد غیرنظامیان کشته شده در حملات ائتلاف آمریکا بسیار بیشتر از آمارهای مورد تایید آمریکاست.

انتهای پیام/

کشتار غیرنظامیان از سوی ائتلاف آمریکا

برچسب ها: داعش ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار