ادعای نائورت: روسیه مسئول همه رویداد‌هایی است که در غوطه شرقی اتفاق می‌افتد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن متهم کردن روسیه به بی‌توجهی به برقراری آتش‌بس در سوریه، مدعی شد مسکو مسئول رویدادهایی است که در غوطه شرقی رخ می‌دهد.

ادعای نائورت: روسیه مسئول همه رویداد‌هایی است که در غوطه شرقی اتفاق می‌افتدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ آمریکا در یک نشست خبری، مدعی شد روسیه مسئولیت همه‌ رویداد‌هایی را که در غوطه شرقی اتفاق می‌افتد بر عهده دارد؛ زیرا بدون پشتیبانی روسیه از سوریه، این خرابی و نابودی قطعا اتفاق نمی‌افتاد.

نائورت به ناآرامی در شرق اوکراین اشاره کرد و مدعی شد روسیه دارد به درگیری دامن می‌زند که تاکنون جان ۱۰ هزار نفر را گرفته است.

هدر نائورت با اشاره به گزارش‌هایی که درباره‌ی مرگ یک پزشک ۲۲ ساله‌ اوکراینی منتشر شده است، گفت: «این پزشک در حالی جان باخت که می‌خواست به غیرنظامیان نزدیک خط تماس کمک رسانی کند. این حادثه گویای آن است که درگیری در شرق اوکراین همچنان قربانی می‌گیرد، غیرنظامیان و امدادرسانان هر روز با خطر‌های واقعی روبرو می‌شوند. همچنین باید خاطر نشان کنم که روسیه این درگیری را در سال ۲۰۱۴ به راه انداخت و همچنان دارد به پشتیبانی از گروه‌های نیابتی خود در دنباس ادامه می‌دهد. روسیه نشان داده است که هر وقت اراده کند می‌تواند به این درگیری پایان بدهد. آمریکا بار دیگر از روسیه می‌خواهد به گروه‌های نیابتی خود دستور بدهد آتش بس کامل اجرا کنند و نیرو‌ها و سلاح‌های سنگین خود را از شرق اوکراین عقب بکشند و با استقرار گروه حافظ صلح سازمان ملل موافقت نماید».

نائورت در پاسخ به پرسشی درباره‌ی ناآرامی‌ها در سوریه نیز مدعی شد: روسیه مسئولیت همه‌ رویداد‌هایی را که در آنجا اتفاق می‌افتد بر عهده دارد، بدون پشتیبانی روسیه از سوریه این خرابی و نابودی قطعا اتفاق نمی‌افتاد. وی در ادامه مدعی شد: رویدادهای غوطه شرقی نشان می‌دهد فرآیند آستانه با شکست روبرو شده است و به همین علت است که آمریکا و بسیاری از کشور‌های دیگر در کنار فرآیند ژنو ایستاده اند؛ زیرا این فرآیند بهترین راه برای برقراری صلح و راه سیاسی در سوریه است. ... از روسیه می‌خواهیم به جای ایجاد مناطق کاهش تنش و درگیری به فرآیند ژنو بپیوندد. رویداد‌ها در غوطه شرقی نشان می‌دهد ایده مناطق کاهش تنش و درگیری کاری بیهوده بوده است».

انتهای پیام/

اتهام‌زنی هدر نائورت به روسیه درباره رویدادهای غوطه شرقی

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
واقعاًخیلی عجیبه روسیه توسوریه آخه چکارمیکنه! بایدهرچه زودترمیدان روخالی کنه... تاجامعه جهانی بتونه با خیالی راحت ازنعمات سوریه لذت ببره!
آخرین اخبار