مخالفت پارلمان ونزوئلا با انتخابات پارلمانی پیش از موعد

پارلمان ونزوئلا که مخالفان کنترل آن را در دست دارند، با طرح دولت این کشور برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام مخالفت کرد.

مخالفت پارلمان ونزوئلا با انتخابات پارلمانی پیش از موعدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، پارلمان ونزوئلا که مخالفان کنترل آن را در دست دارند، روز پنج شنبه با طرح دولت این کشور برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام مخالفت کرد. پارلمان ونزوئلا در بیانیه ای اعلام کرد «هدف از این "اقدام به کودتا" جلوگیری از کنترل دولت است که بر اساس قانون اساسی به عهده این مجمع ملی گذاشته شده است».

پارلمان ونزوئلا تنها قوه‌ای است که مخالفان کنترل آن را در دست دارند.

دیوسدادو گابلو، مرد قدرتمند شماره دو ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد در نظر دارد به مجمع مؤسسان پیشنهاد کند انتخابات پارلمانی 2020 پیش از موعد و در تاریخ 22 آوریل آینده برگزار شود که روز بعد مادورو نیز از این طرح پشتیبانی کرد.

از زمانی که در ژانویه 2016 مخالفان کنترل مجمع ملی را به دست گرفته اند، تنش با قوه های اجرایی و قضایی و شورای ملی انتخابات ونزوئلا افزایش یافته و بحران در این کشور را تشدید کرده است. در موجی از تظاهرات اعتراضی بین ماه های آوریل تا ژوئیه، بیش از 125 نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

مخالفت اعضای پارلمان ونزوئلا با برگزاری انتخابات زودهنگام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار