سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور در سه روز آینده + جدول

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدیدی در سه روز آینده به کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان تحلیل آخرین نقشه ها و مدلهای هواشناسی بیانگر استقرار سامانه بارشی فعالی در شرق دریای مدیترانه است که امواج آن طی سه روز آینده کشورمان را تحت تاثیر قرار می دهد.

براین اساس امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس، جنوب، بخشهایی از جنوب غرب، نواحی مرکزی، شرق، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز ابرناکی، بارش پراکنده گاهی وزش باد پیش بینی می شود که در برخی نقاط جنوب غرب، جنوب و دامنه های زاگرس گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود و در مناطق سردسیر غرب و ارتفاعات زاگرس بارش به صورت برف پیش بینی می شود. شدت بارش در بخشهایی از غرب و جنوب غرب کشور در استانهای ایلام، کرمانشاه، لرستان و شمال خوزستان خواهد بود.

استقرار یک سامانه بارشی در کشور + جدول

روز شنبه سامانه بارشی دیگری از نیمه غربی کشور وارد کشور خواهد شد و بارش در نیمه غربی و بخشهایی از جنوب کشور تشدید خواهد شد طی این روز بارش در کرمانشاه، نیمه شمالی و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه غربی چهارمحال بختیاری، شمال بوشهر، نیمه غربی فارس، جنوب لرستان، جنوب کردستان، شمال استان مرکزی، قزوین، جنوب گیلان و شمال البرز و تهران شدت بیشتری دارد. روز شنبه سواحل خوزستان، بوشهر و چابهار به سبب وزش باد شدید مواج خواهد شد و در نیمه شرقی کشور دامنه های جنوبی البرز گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود و در برخی مناطق جنوب غرب و جنوب کشور رعدو برق دارد و بارش در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس به صورت برف پیش بینی می شود.

بر این اساس روز یکشنبه بارش به نیمه شرقی کشور نیز کشیده خواهد شد و در اغلب مناطق کشور بارش خواهیم داشت، در این روز نیمه جنوبی کشور بارش نسبت به سایر مناطق شدت بیشتری دارد.

 

انتهای پیام/

بارش در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس به صورت برف پیش بینی می شود

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار