غلامی در حاشیه برگزاری آزمون دکتری؛

۸۵ درصد ورود به دانشگاه‌ها از طریق سوابق تحصیلی است/کاهش ظرفیت دکتری نسبت به سال گذشته

وزیر علوم گفت: ۸۵ درصد داوطلبان با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند، اما برای رشته‌ها و دانشگاه‌های پرطرفدار باید تدابیرخاصی بیاندیشیم.

۸۵ درصد ورود به دانشگاه‌ها از سوابق تحصیلی دانش آموزان صورت می‌گیرد/کاهش ظرفیت دکتری نسبت به سال گذشتهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم صبح امروز در بازدید آزمون دکتری نیمه متمرکز Ph.D سال ۹۷ که در دانشگاه شریف برگزار شد در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امروز آزمون دوره دکتری سال ۹۷ برگزار می‌شود و این دوره همانند سال‌های قبل تغییر است و تغییر خاصی در روند اجرایی آن صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اکنون حدود ۲۳۴ هزار نفر شرکت کننده در این دوره داریم که ۴۷ درصد بانوان و ۵۳ درصد آقایان در ۸ گروه امتحانی به رقابت پرداخته اند.

وزیر علوم تصریح کرد: این نتایج اواخر فروردین ماه سال آینده مشخص می‌شود و بعد از اعلام آن دانشجویان می‌توانند برای ثبت نام به دانشگاه‌های پذیرفته شده مراجعه کنند.

غلامی در خصوص ظرفیت کنکور دکتری گفت: ظرفیت‌ها شاید امسال کمتر باشد، ولی از نظر تعداد تغییر چندانی نداشته است و امسال تمامی دانشگاه‌ها از طریق آزمون پذیرش خواهند داشت.

وی در ادامه در خصوص ساماندهی ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اظهارکرد: قرار است این ظرفیت از همین آزمون پذیرش شود و اکنون ظرفیت‌ها تا حدودی با هماهنگی وزارت علوم تعیین شده و امیدواریم تعادل نسبت اساتید به دانشجو که می‌پذیرند رعایت شود.

آزمون دکتری حذف نمی‌شود

وزیر علوم با اشاره با حذف کنکور در دوره دکتری گفت: این آزمون با توجه به میزان تقاضای بالایی که برای آن وجود دارد حذف نمی‌شود و در واقع به نوعی داوطلبان را دسته بندی می‌کند.

وی گفت: با توجه به سهمی که دانشگاه‌ها در نمره آزمون دارند ممکن است در آینده این سهم افزایش یابد، اما تا یکی دو سال آینده تغییری نداریم.

غلامی در خصوص حذف کنکور در دوره کارشناسی اظهار کرد: هم آموزش و پرورش و هم شورای سنجش و پذیرش زیر نظر وزارت علوم کار‌هایی را شروع کرده اند که برای انجام آن باید  فرصتی از مجلس گرفته شود.

غلامی یادآور شد: اکنون  ۸۵ درصد داوطلبان با سوابق تحصیلی دانش آموزی پذیرفته می‌شوند، اما برای رشته‌ها و دانشگاه‌های که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند باید عدالتی برقرار شود تا بتوانند داوطلبان را جذب کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
قیضه کسب درامد نیست متاسفانه بازار مهندسی ناخوش شده بازار کساد شده دکتری به شدت رو به کاهشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
دانشگاهها برای کسب درآمد هرگونه مدرکی را میپذیرند و حتی با قضیه سرکلاس نرفتن دانشجو هم مشکلی ندارند و آخر ترم نمرات عالی هم به اینها میدهند ...

هیچ بازرسی بر عملکرد دانشگاههای کشور به خصوص شهرستانهای همه استانها وجود ندارد

مدرک فارغ التحصیلی پنج سال پیش حتی با مدرک پارسال تفاوت زمین تا آسمان دارند

آزاد و غیرانتفاعی و علمی کاربردی و ... هم در این زمینه فرقی باهم ندارند

مدرک دانشگاهها را رتبه بندی کنید
سال ورود را رتبه بندی کنید
به جز چند دانشگاه تاپ ، شرکت در کنکور هم فرمالیته است و با صفر درصد قبول میشوند
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۷:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
بنظرم ظرفیت ها را باید در تمامی مقاطع
به کمترین حد ممکن برسانند...
مثلا یک نفر دو نفر !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
خیلی خوبه اینجوری
Iran (Islamic Republic of)
Sa
۱۴:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
نه به سال 94 که فله فله فزستادن نه به سال 95 و امسال که قطره چکانی میخوان وارد شن
آخرین اخبار