ترامپ تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی وضع می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد روز جمعه طی یک سخنرانی در گردهمایی محافظه‌کاران این کشور، تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی اعلام کند.

ترامپ تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی وضع می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی اعلام کند. به گفته یک مسئول بلندپایه دولت آمریکا، این تحریم‌ها گسترده‌ترین مجازات‌هایی خواهد بود که تاکنون به منظور وادار کردن پیونگ یانگ به پایان دادن به برنامه‌های هسته‌ای و بالستیکی خود وضع شده است.

ترامپ قرار است این تحریم‌ های جدید را روز جمعه در سخنرانی خود در کنفرانس «سی پک» (Conservative Political Action Conference) که گردهمایی بزرگ محافظه‌کاران آمریکاست، اعلام کند. پس از آن نیز وزارت خزانه‌داری جزییات این تحریم‌ها را منتشر خواهد کرد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا دو هفته پیش در دیدار از توکیو پیش از سفر به کره جنوبی برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ، گفته بود شدیدترین تحریم‌ها به زودی بر ضد کره شمالی وضع خواهد شد.

پنس پنجشنبه در «سی پک» اعلام کرد: «تا زمانی که کره شمالی تهدید کردن کشور و متحدان ما را متوقف نکند یا یک بار برای همیشه برنامه‌های هسته‌ای و بالستیکی خود را کنار نگذارد، آمریکا بر مواضع خود (در قبال کره شمالی) محکم خواهد ایستاد».

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، پنجشنبه در یک سخنرانی در دانشگاه شیکاگو گفت: تحریم‌های وضع شده علیه کره شمالی تأثیر داشته است؛ زیرا این کشور اینک پول کمتری برای تأمین مالی آزمایش‌های بالستیکی خود دارد. وی در ادامه مدعی شد: «این یکی از عللی است که رژیم کیم جونگ اون را به از سرگیری تماس با کره جنوبی و یک عملیات ارتباطی در بازی‌های المپیک زمستانی سوق داد».

پیونگ یانگ ماه ژانویه برای نخستین بار در بیش از دو سال گذشته، پیشنهاد سئول را برای گفتگو‌های دو جانبه پذیرفت و وحدت دو کره را خواستار شد. دو کره در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ زیر یک پرچم رژه رفتند.

دولت ترامپ مدام تأکید می‌کند هیچ گزینه‌ای را برای وادار کردن کره شمالی به پایان دادن به برنامه‌های هسته‌ای و بالستیکی خود منتفی نمی‌داند. جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا ماه ژانویه اهمیت قاطعیت دیپلماتیک را در مناقشه با کره شمالی خاطر نشان کرد و بر اقدامات غیرنظامی به ویژه تحریم‌های بین المللی تأکید کرد.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ به علت برنامه‌های هسته‌ای و بالستیکی خود تحت تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد.

انتهای پیام/

تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار