معرفی ۸ کتاب برگزیده سال سیستان و بلوچستان در نمایشگاه کتاب

هشت عنوان کتاب برگزیده سال سیستان و بلوچستان در آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب این استان معرفی شدند.

حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: هیات داوران چهارمین دوره کتاب سال سیستان و بلوچستان از میان ۱۲۲ کتاب رسیده به دبیرخانه هشت کتاب را به عنوان کتاب‌های برگزیده سال و ۱۶ کتاب را شایسته تقدیر انتخاب کردند.

مسگرانی  افزود: در بخش ادبیات «اسطوره‌های سیستان» اثر غلامرضا عمرانی برگزیده و «سیستان در تاریخ ادبیات فارسی» اثر محمد رضا بهاری شایسته تقدیر شد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش شعر «اسفار آفتاب گردان وآخرین پله تا ملکوت» به قلم عباس باقری نیز برگزیده این بخش شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان که در حاشیه مراسم معرفی کتاب  گفت: همچنین «مجموعه اشعار بانلی» نوشته محمد انور بیجارزهی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.

وی ادامه داد: در بخش ادبیات داستانی «بادسر» اثر ناصر نخزری مقدم، نخل عشق» اثر نجمه قادری، «آپسارا» اثر اکبر رئیسی و
«ما پشت کوهی ها» اثر عبدالواحد برهانی شایسته تقدیر شدند.

وی کتاب «فرهنگ بلوچی-فارسی» نوشته عبدالغفور جهاندیده را برگزیده بخش کلیات معرفی کرد و گفت: در بخش علوم دینی کتاب «جواهر العلم» اثر عبدالحفیظ زاهدی و «احکام رشوه در اسلام» اثر افضل دهمرده شایسته تقدیر شدند.

مسگرانی افزود: در بخش تاریخ «سفرنامه مردم شناختی سیستان و بلوچستان» به قلم محمد سعید جانب اللهی برگزیده و «سیاست‌های دولت‌های اروپایی در بلوچستان» اثر مریم ابراهیمی شایسته تقدیر شد.

وی «شواهد فن آوری و هنر در شهر سوخته» و «بلوچستان باستان» نوشته سید منصور سید سجادی را در بخش هنر برگزیده معرفی کرد و گفت: «آثار تجسمی» نوشته غلامرضا افشاری نیز در این بخش شایسته تقدیر شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: در بخش ورزش «کوچه باغ هیاهو» اثر منصور مرادزهی و «گذری بر فوتبال سیستان» نوشته دادخدا غفاری شایسته تقدیر شدند.

وی بیان کرد: در بخش ویژه دفاع مقدس «خاکریز دوازدهم» نوشته علیرضا حیدری نسب برگزیده و کتاب «مدافعین آل الله» اثر مرضیه نژادبندانی و کتاب‌های «سجده در ام الرصاص، بیرقدار وحدت و ستارگان جنوب شرق» به قلم یونس اربابی قلعه نو شایسته تقدیر شدند.

 نوزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب سیستان و بلوچستان عصر پنجشنبه در مراسمی با حضور نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، استاندار، نماینده اهل سنت مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری، معاونان استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و قشر‌های مختلف مردم گشایش یافت.

انتهای پیام/ع

افتتاح  نوزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار