رئیس مجلس شورای اسلامی در ساری :

آمریکا به دنبال توطئه و مسئله‌سازی در کشورمان است/ایران به دنبال امپراطوری گری نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی در ساری گفت: دشمنی استکبار خصوصاً آمریکا و اسرائیل با ملت ایران و کشور‌های منطقه از شکل پنهان به صورت آشکار درآمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم سومین روز درگذشت مرحوم حسن عبوری پدر شهیدان عبوری در حسینیه شاهزاده حسین شهرستان ساری با تسلیت درگذشت پدر شهیدان عبوری گفت: شهیدان عبوری روحیه آگاهی به مرگ و مجاهدت و عزت نفس را در خانواده خود و مردم مازندران تقویت کرده بودند.

وی افزود: روحیه مجاهدت موهبتی بزرگی است که نصیب هر کشوری نمی‌شود و برای کشور ایران عزت‌آفرین است.

لاریجانی با اشاره به اینکه کشور در شرایط کنونی نیاز به رفاه و همدلی مسئولان برای برطرف شدن مشکلات مردم دارد، گفت: روحیه مجاهدت شهدا باعث تثبیت پایه‌های انقلاب اسلامی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وارد چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران شده‌ایم و علیرغم سختی‌ها و مشکلات ملت ایران پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری سپری می‌کند، گفت:روحیه مجاهدت باعث ایستادگی ملی و عزت ما شده است . 

وی با بیان اینکه در مسائل بین‌المللی توطئه علیه ایران ادامه دارد، گفت:‌دشمن به امید داشتن روحیه مقاومت ملت ایران جرأت نمی‌کند به کشور خدشه‌ای وارد کند.

لاریجانی با بیان اینکه دشمنی استکبار خصوصاً آمریکا و اسرائیل با ملت ایران و کشور‌های منطقه از شکل پنهان به صورت آشکار درآمده است، افزود: آمریکا دنبال توطئه و مسئله‌سازی در ایران است.

ایران به دنبال امپراطوری گری نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کشور‌های استعمارگر قلمداد می‌کنند که ایران به دنبال امپراطوری است باید به آن‌ها بگوییم ایران نه تنها به دنبال امپراطوری‌گری نبوده بلکه این دوران به سر آمده است و ملت ایران دنبال حقیقت واقعی حفظ روحیه مقاومت و مجاهدت است.

لاریجانی خطاب به برخی کشور‌های منطقه که خود را هم‌پیمان با آمریکا و اسرائیل قلمداد کرده‌اند، افزود: کشور‌های منطقه باید بدانند ما همسایه هستیم، ولی آمریکا و اسرائیل به دنبال هدف‌های مادی و دنیوی خود هستند، می‌خواهند انرژی و منابع را از کشور‌های منطقه بگیرند و معتقدند که ایران نقش مهمی در ضربه زدن تروریسم به منطقه داشته و دارد.

ووی گفت: استعمار به دنبال ماجراجویی در منطقه است و نمی‌خواهد تروریسم از منطقه دور شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور به دنبال حفظ وحدت نیستند و مسئله‌سازی در کشور می‌کنند، گفت: اختلاف‌نظر نباید تبدیل به دشمنی شود چرا که این اختلاف‌نظر نوعی خیانت به کشور خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید انسجام و اتحاد در کشور ایجاد شود افزود: عده‌ای هنرمندانه دنبال تخریب، مسئله‌سازی و اختلاف‌افکنی هستند که راه آنان خیانت بزرگی به کشور خواهد بود.

لاریجانی گفت: در شرایط فعلی که ایران و کشور‌های منطقه با هم مواجه هستند حفظ انسجام و وفاق با محوریت، ولی فقیه امری ضروری و مهم بوده چرا که مظهر وفاق ملی در کشور ولایت فقیه است.

ولایت فقیه محور وحدت کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ولایت فقیه محور وحدت کشور بوده و رهبری هوشمند و فرزانه انقلاب سبب ایجاد وفاق و همدلی بین جریانات و گروه‌های مختلف بوده و خواهند بود.

لاریجانی افزود: وفاق ما باید از یک عمق فکری برخوردار باشد و معارف باید در آن عجین باشد.

وی به نقش روحانیت مسلمان در تثبیت پایه‌های انقلاب و پس از آن اشاره کرد و گفت: اکنون در کشور فضایی ایجاد شده که برخی با ایجاد اختلاف‌افکنی می‌خواهند روحانیت را از مردم جدا کنند و به نوعی دنبال زدن ریشه روحانیت از کشور هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماد روحانیت و مرجعیت برای حفظ اسلام و وفاق در کشور تلاش می‌کند، افزود: مسئولان و مدیران کشور باید پند‌های رهبری را جدی بگیرند تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع شود.

لاریجانی با بیان اینکه مشکلات اساسی کشور در برهه کنونی در حوزه اشتغال و مسائل اقتصادی است، گفت: بخش زیادی از درآمد‌های کشور ناشی از فروش نفت و مالیات‌ها اکنون صرف حقوق کارکنان می‌شود و بخش کمی از آن برای آبادانی کشور هزینه می‌شود.

وی گفت: مدیریت جهادی که رهبری بر آن تأکید دارند باید جدی گرفته شود تا نیرو‌های جوان و فعال به مرور زمان به مسائل کشور آگاه شوند و با جان و دل برای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.

زباله و پسماند دو معضل لاینحل استان‌های شمالی

رئیس مجلس شورای اسلامی از زباله و پسماند به عنوان دو معضل لاینحل استان‌های شمالی خصوصاً مازندران یاد کرد و گفت: در بودجه ۹۷ موضوع مدیریت پسماند جدی گرفته شده و اعتباراتی برای آن در نظر گرفته‌ایم تا چهره مازندران از زباله دور شود.

لاریجانی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال مولد و تولید در روستا‌های کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۶ درصد در نظر گرفته‌ایم، افزود: تا زمانی که تولید در کشور راه نیفتد اشتغال واقعی ایجاد نمی‌شود.

وی گفت: کشور دارای مشکلات فراوانی بوده که باید از طریق رونق تولید به رونق اقتصادی و شکوفایی در کشور دست یابیم.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پیش از حضور در مراسم سومین روز درگذشت پدر شهیدان عبوری در امام زاده شاهزاده حسین ساری از بوستان ولایت این شهر بازدید کرد.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: رییس مجلس ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار