آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران؛

قوه قضائیه با جنایتکاران خیابان پاسداران به شدت برخورد کند

امام جمعه موقت تهران گفت: در آشوب خیابان پاسداران امنیت مردم به خطر افتاد که ما آن را محکوم می‌کنیم.

از قوه قضائیه می‌خواهیم که با قاتلان جنایتکار خیابان پاسداران به شدت برخورد کندبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران با اشاره به آیات سوره تکاثر اظهار کرد: در این سوره تأکید شده که در قیامت از همه نعمت‌هایی که به ما داده شده، سؤال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به بطالت گذراندن عمر، جرم است، تصریح کرد: در قیامت سؤال می‌شود که عمر را با یاد خدا و تبعیت از فرمان خدا گذرانده ای یا نه. بنده خدا بوده‌ای یا شیطان؟

خطیب جمعه تهران بهترین و بالاترین نعمت را ارسال پیامبران به میان مردم عنوان کرد و افزود: آشنا شدن با خدا نعمت بزرگی است که انبیاء بر ما ارزانی داشته اند و در قیامت از آن سؤال می‌شود.

وی یکی از خطوط قرمزی که در کلام معصومین مطرح شده را حفظ زبان دانست و تصریح کرد: باید در سخن گفتن مراقب باشیم که سخن گفتن ما، افتراء، تهمت و بردن آبروی مؤمن نباشد.

موحدی کرمانی غافل بودن از فقرا و مستمندان را، یکی از خطوط قرمزی دانست که دین بر آن تأکید کرده است.

امام جمعه موقت تهران، ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: عدالتی که حضرت مهدی(عج) پس از ظهور پیاده خواهد کرد، الگو گرفته از مادرش حضرت زهرا(س) خواهد بود.

وی انفاق حضرت زهرا به فقرا را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در کجای دنیا سراغ دارید که فرد آذوقه خود را به دیگران بدهد تصریح کرد: حضرت مهدی(عج) پس از ظهور، این روحیه را در بین مردم پیاده می‌کند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: تمام برنامه‌هایی که حضرت برای تثبیت عدل می‌خواهد انجام دهد الگو گرفته از حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به سقوط هواپیمای تهران - یاسوج تصریح کرد: مطلع شدیم خانواده‌های جانباختگان هواپیمای ATR گفتند ما حاضر به ادامه عملیات جست‌وجو برای اجساد نیستیم، زیرا جان مأموران امدادی به خطر می‌افتد و من این روحیه ایثار را می‌ستایم.

موحدی کرمانی با اشاره به آشوب‌های خیابان پاسداران افزود: در خیابان پاسداران آشوبی رخ داد که امنیت مردم به خطر افتاد. ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم و از اقدامات سنجیده و مدبرانه نیروی انتظامی در برخورد با دراویش آشوبگر تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: از قوه قضائیه می‌خواهیم که با این قاتلان جنایتکار که به خانه‌های مردم معترض شدند به شدت برخورد کند.

موحدی تهرانی گفت: از مسئله امنیت نمی‌توان به سادگی گذشت امیدواریم مردم شاهد مجازات قاطعانه این حریم شکنان باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه تصریح کرد: از اقدامات همه اعم از نیروهای امدادی، سپاه پاسداران، ارتش ، دولت و سایر دستگاه ها در زلزله کرمانشاه تشکر می‌کنیم، اما ظاهرا این عزیزان نیاز به توجه بیشتری دارند مخصوصا اینکه اخیرا بارندگی‌های شدیدی هم داشتیم و این بارش‌ها مشکلات شدیدی را برای زلزله زدگان بوجود آورده است و لازم است بودجه بیشتری برای آن در نظر گرفته شود تا بتوانند مسکنی برای خود تهیه کنند.

وی ادامه داد: جالب است بدانید سید ابوالفضل حسینی نوجوان کرمانی 14 ساله ای است که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کند و از برگزاری مسابقات تیر و کمان در آمریکا مطلع می‌شود. وی با حضور در این مسابقات مدال طلا می‌گیرد و این مدال را به سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و میلیون‌ها زائر اربعین حسینی تقدیم می‌کند.

موحدی تهرانی با اشاره به سالروز عملیات خیبر و گرامیداشت شهدای این عملیات تأکید کرد: آمریکا، صهیونیسم و عربستان سعودی در فکر ایجاد اجتماع منطقه‌ای و بین‌المللی علیه ایران هستند، غافل از اینکه ایران اسلامی حامل نور خدا است که خاموش شدنی نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
واله ما یه سوسک میخوایم بکشیم دست و بالمون هزار بار میلرزه و ناراحت میشیم اونوخ این جنایتکار عین شمر لعین اتوبوس رو زده وسط جمعیت اونوخ به خودشم میگه انسان مجازاتش فقط انداختن تو دیگ آب جوشه ولاغیر
Germany
ناشناس
۰۰:۴۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
روح شهدای نیروی انتظامی شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
باید عاملان این اغتشاشات مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
باید عاملان این اغتشاشات مجازات شوند
Germany
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
بله هر چه زودتر باید اقدام بشه
Netherlands
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
افرین حاج قا حرف دل ما رو زدی
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۲:۱۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
درود بر شما حاج اقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
برخورد شدید با افراد مخل امنیت کشور بسیار لازم و ضروری است چرا که امنیت لازمه یک جامعه آرمانی و ایده آل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
ما هم همین خواسته رو داریم
آخرین اخبار