سخنگوى وزارت كشور؛

حذف كپى كارت ملى و شناسنامه براى انجام امور ادارى/ هزينه‌هاى مردم و مشكلات زيست محيطى كاهش مى‌يابد

حذف كپى كارت ملى و شناسنامه براى انجام امور ادارى/ هزينه‌هاى مردم و مشكلات زيست محيطى كاهش مى‌يابد

 

سید سلمان سامانی گفت:  با اجرای پروژه حذف كپى كارت ملى و شناسنامه براى انجام امور ادارى علاوه بر سهولت در خدمت رسانی به مردم، صرفه جویی قابل توجهی در زمينه حفظ محيط زيست و مشخصا استفاده از كاغذ انجام مى شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از حذف کپی کارت ملی و شناسنامه برای ارائه خدمات به مردم در دستگاه هاى دولتی در ٣ استان سمنان، قم و خوزستان خبر داد و گفت: این پروژه با محوریت وزارت کشور در اين ٣ استان‌ به صورت پایلوت در حال اجرا است و با توجه به دریافت بازخورد از اجرای موفق اين طرح، اجراى آن در سراسر کشور و تمامی دستگاه های دولتی و بانک ها و .... به مرور به اجرا گذاشته خواهد شد.

وى در ادامه افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر سهولت در خدمت رسانی به مردم، صرفه جویی قابل توجهی در زمينه حفظ محيط زيست و مشخصا استفاده از كاغذ انجام مى شود.

سخنگوى وزارت كشور تصريح كرد: همانگونه که مطلع هستید سالیانه میلیون ها برگ فتوکپی از شناسنامه و کارت ملی از مردم دریافت می شود که هم تهیه این ها و هم نگهداری و امحاء آنها هزينه هاى زيادى دارد كه با اجراى اين طرح و با استعلام برخط هویت خدمت گیرندگان هزينه هاى مردم و دستگاه ها به شدت کاهش پیدا می کنند.

سامانى با بيان اينكه اهتمام مركز توسعه دولت الكترونيك وزارت كشور و سازمان ثبت احوال اجراى طرح هاى كاربردى در جهت كاهش هزينه هاى مردم است، اضافه كرد: این مزایا در کنار فواید زیست محیطی ناشی از کاهش مصرف کاغذ پروژه را از اهمیت بالایی برخوردار می کند.

وى يادآور شد: هم اکنون تمامی دستگاه دولتی بانک و برخی نهادهای عمومی و خصوصی به صورت برخط امکان احراز هویت خدمت گیرنده را از پایگاه ثبت احوال دارند و اغلب آنان هم اکنون از این سرویس استفاده می‌کنند، به گونه ای که در حال حاضر این خدمت در بیش از ۲۰۰ هزار نقطه برقرار بوده و بر اساس نياز قابل تعمیم به تمامی دستگاه ها ، مناطق و استان های متقاضی می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، وزارت کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار