با مخترعین ایرانی؛

نوآوری شرکت‌های دانش بنیان در انتقال اطلاعات

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به استفاده از فناوری شده است که اطلاعات مختلف را از طریق لوله‌های نفت و گاز انتقال می‌دهد.

نوآوری شرکت‌های دانش بنیان در انتقال دیتا‌های مخابراتیبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری های نوین گروه علمی پزشكی‌ باشگاه خبرنگاران جوان؛  شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیانی بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

 یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به بهره‌مندی از تکنولو‍ژی‌ انتقال اطلاعات از خطوط نفت و گاز شده است که اطلاعات مختلف را به راحتی منتقل می‌کند.

 مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این تکنولوژی اظهار کرد: دکل‌های مخابراتی به صورت معمول کار انتقال اطلاعات را انجام می‌دهند اما در مناطقی که صعب‌العبور باشند و امکان نصب دکل نباشد از خطوط نفت و گاز برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود و همین موضوع سبب رفع مشکلاتی بسیاری شده است. خطوط لوله ای بهترین گزینه ای هستند که می‌توانند به راحتی هر اطلاعاتی را منتقل کنند.

نشت یابی لوله های زیر زمینی به کمک تکنولوژی شرکت‌های دانش‌بنیان

وی در خصوص تکنولوژی دیگری که موفق به تولید و ساخت آن شده است، گفت:‌ نشت یابی لوله‌های زیر زمینی در زمین‌های کشاورزی اهمیت بسیار زیادی دارد و ما موفق به تولید تکنولوژی شده‌ایم که می‌تواند لوله‌های زیر زمینی را در زمین‌های کشاورزی عیب یابی کند.

 مدیر این شرکت دانش بنیان ادامه داد: در زمین‌های کشاورزی، نمک زمین را شست‌وشو می‌دهند و سپس آن را باید توسط لوله‌های آب انتقال دهند اما چون سطح آب بالا است نمی‌توان به راحتی لوله‌ها را نشت یابی کرد اما با این تکنولوژی‌ که ما موفق به تولید آن شده‌ایم نشت یابی لوله‌های زیر زمینی آسان شده است.

 وی با بیان اینکه شرکت  موفق به تولید تکنولوژی‌های متنوع بسیاری شده است، یادآور شد:‌ این تکنولوژی‌ها منحصرا توسط خودمان تولید شده است و توانسته‌ایم کشور را در زمینه‌های مختلف خودکفا کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار