برگزاری مراسم آش اسفندی در دلیجان

مراسم سنتی آش اسفندی در شهرستان دلیجان برگزار شد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیین سنتی آش اسفندی برای چهارمین سال متوالی در محل پارک مصلای دلیجان برگزار شد و در کنار این جشن مسابقات نقاشی، شعر و عکاسی به ویژه برای کودکان و نوجوانان برگزار شد و انجمن‌های مختلف هنری دلیجان در موزه مردم‌شناسی دلیجان آثار خود را در معرض دید مخاطبان قرار دادند.

آش اسفندی یک رسم دیرینه است که از گذشته همراه با مراسمی خاص در شهرستان دلیجان با هدف احیای سنت‌های قدیمی و آشنایی خانواده‌ها و نسل جوان با فرهنگ و سنن ایرانی برگزارمی شود.

در جشن آش اسفندی مردم در آخرین روز‌های زمستان مواد غذایی را که اندوخته اند می‌آورند و با این آذوقه‌ها آش اسفندی را در اسفند ماه تهیه می‌کنند.

این آش به خاطر اینکه در تهیه آن از مواد متفاوت و مغذی استفاده می‌شود آشی خوشمزه است و پس از تهیه و طبخ آش اسفندی با شادی و خوشحالی این آش در بین همسایه‌ها و آشنایان توزیع می‌شود.

این جشن با هدف شکرگزاری نعمت‌های خداوند و بارش‌هایی که در طول زمستان نازل شده وتمام شدن فصل سرما وآغاز بهار و فصل رویش و بیدار شدن طبیعت از خواب زمستانی برگزار می‌شود.

شکرانه‌ای بر پایان فصل سرما و بیکاری و آغاز فصل سرسبز بهار و کار و کوشش و فصل رویش و سرسبزی و نشاط است.

رحمان دلاوری رئیس شورای اسلامی شهر دلیجان با بیان اینکه مراسم آش اسفندی به همت شهرداری و شورای شهر دلیجان برگزار می‌شود گفت: با این پیگیری‌ها مراسم آش اسفندی دلیجان بعنوان یک میراث معنوی ثبت ملی شده است.

انتهای پیام / ج

آغاز مراسم آش اسفندی در شهرستان دلیجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.