لیگ دسته اول فوتبال؛

دوئل سرنوشت ساز مدعیان صعود در بابل/جدال ته جدولی‌ها برای فرار از منطقه خطر

دیدار‌های هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال (جام آزادگان) روز یکشنبه ششم اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیدار‌های هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال (جام آزادگان) روز یکشنبه ششم اسفند برگزار می‌شود.

در یکی از مهم‌ترین دیدار‌های این هفته، تیم‌های ملوان بندرانزلی و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف یکدیگر می‌روند. ملوان هفته گذشته در یک بازی پرحاشیه توانست مس رفسنجان را در خانه اش متوقف کند، نفت نیز در بازی تیم‌های صدر و قعر جدول موفق شد برابر تیم بحران زده راه آهن با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی برسد. ملوان که با ۳۶ امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد در فصل جاری شانسی برای صعود به لیگ برتر ندارد و در صورت ادامه روند فعلی در میانه‌های جدول قرار خواهد گرفت.

شرایط برای نفتی‌ها متفاوت است و کسب ۳ امتیاز این دیدار برای شاگردان محمود فکری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نفت اکنون با ۴۹ امتیاز صدرنشین است و برای حفظ فاصله ۴ امتیازی اش با خونه به خونه بابل چاره‌ای جز بردن ملوان ندارد. بازی رفت 2 تیم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسیده بود.

حساس‌ترین بازی هفته در ورزشگاه هفتم تیر بابل برگزار می‌شود، جایی که تیم‌های دوم و سوم جدول یعنی خونه به خونه و بادران تهران مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کنند. بادرانی‌ها که هفته گذشته برابر گل گهر سیرجان با تساوی یک - یک متوقف شدند، این بار مقابل تیم مدعی خونه به خونه کار دشوارتری دارند و در صورت شکست در این بازی و پیروزی فجرسپاسی برابر گل گهر به رده چهارم سقوط می‌کنند. نارنجی پوشان تهرانی از ۲۴ بازی گذشته خود ۱۱ پیروزی، ۲ شکست و ۱۱ تساوی به دست آورده اند.

از سوی دیگر بابلی‌ها که با هدایت دراگان اسکوچیچ روز‌های خوبی را سپری می‌کنند، هفته پیش ایرانجوان بوشهر را با ۲ گل شکست دادند و با کسب ۴۵ امتیاز به مکان دوم جدول صعود کردند. حاصل کار این تیم در ۲۴ بازی قبلی اش، ۱۲ برد، ۹ تساوی و ۳ باخت بوده است. دیدار رفت دو تیم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسیده بود.

تیم شهرداری تبریز نیز از نساجی مازندران پذیرایی خواهد کرد، شهرداری که هفته پیش توانست با برد ۲ بر یک برابر ماشین سازی برنده دربی تبریز شود با روحیه‌ای خوب پا به بازی روز یکشنبه می‌گذارد. در نقطه مقابل شاگردان داود مهابادی که پس از ۲ شکست متوالی برابر خونه به خونه و ملوان، هفته گذشته به دنبال پیروزی خانگی مقابل اکسین بودند که تنها در ۲۰ دقیقه ابتدایی عملکرد قابل قبولی داشتند و در نهایت به نتیجه‌ای بهتر از تساوی ۲ - ۲ دست نیافتند. در پایان بازی نیز هواداران نساجی که از نتایج اخیر این تیم به شدت ناراضی بودند با سر دادن شعار‌هایی علیه مهابادی خواهان بازگشت مهدی پاشازاده سرمربی قبلی تیم شان شدند. شهرداری تبریز در حال حاضر با کسب ۲۷ امتیاز در رده سیزدهم جای دارد و نساجی با ۴۰ امتیاز پنجم است. در دیدار رفت 2 تیم نساجی با 2 گل موفق شده بود شهرداری را شکست دهد.

در یکی دیگر از دیدار‌های حساس این هفته، تیم‌های پانزدهم و شانزدهم جدول یعنی آلومینیوم اراک و ایرانجوان بوشهر در ورزشگاه امام خمینی (ره) رو در روی هم قرار می‌گیرند. آلومینیوم هفته گذشته شکست سنگینی را برابر فجرسپاسی شیراز متحمل شد و ایرانجوان مقابل خونه به خونه با ۲ گل نتیجه را واگذار کرد. آلومینیومی‌ها در صورت پیروزی در این بازی و نتیجه نگرفتن تیم‌های تبریزی ماشین سازی و شهرداری برابر حریفان، به رده سیزدهم صعود می‌کنند. ایرانجوان رده شانزدهمی به دلیل فاصله ۴ امتیازی با آلومینیوم حتی در صورت برد هم در جایگاهش تغییری ایجاد نمی‌شود.

 راه آهن تهران نیز به مصاف مس رفسنجان می‌رود. راه آهن در ادامه روند بد نتیجه گیری هایش در هفته‌ای که گذشت مقابل نفت مسجد سلیمان شکست خورد تا همچنان با ۴ امتیاز در قعر جدول لیگ دسته اول قرار بگیرد. نکته جالب در مورد راه آهن ثبت یک رکورد منفی برای این تیم است، لوکوموتیورانان در ۲۴ بازی قبلی شان به طور میانگین از هر ۶ بازی یک امتیاز کسب کرده اند، این در حالی است که پیش از تیم شاهین اهواز با میانگین ۸ امتیاز در هر بازی رکورد ضعیف‌ترین نتیجه را در اختیار داشت و با این نتایج یک رکورد منفی دیگر در کارنامه راه آهن ثبت شد.

در جدول گلزنان لیگ دسته اول تا پیش از آغاز هفته بیست و پنجم، فرشید پاداش مهاجم تیم شهرداری ماهشهر با ۱۳ گل در رده نخست قرار دارد، اویس کردجهان از ایرانجوان بوشهر و شاهین شفیعی از اکسین البرز نیز هر کدام با ۹ گل در تعقیب او هستند.

برنامه مسابقات هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ دسته اول:

یکشنبه ۶ اسفند

ملوان بندر انزلی - نفت مسجد سلیمان ورزشگاه تختی انزلی ساعت ۱۴:۱۵

محمد حسین زاهدی فرد - مهدی عالیقدر - حسین مرادی - مهرداد خسروی - ناظر داوری: بابک وسیله بر

خونه به خونه بابل - بادران تهران ورزشگاه هفت تیر بابل ساعت ۱۴:۱۵

موعود بنیادی فر - محمد عطایی - محمد رضا طالبی - محمد رضا منصوری - ناظر داوری: محمد علی فروغی

شهرداری تبریز - نساجی مازندران ورزشگاه اختصاصی شهرداری تبریز ساعت ۱۴:۱۵

سید علی میر غفاری - سید یعقوب حجتی - امیرمحمد داوود زاده - شبیر بهروزی - ناظر داوری: علی اکبر جهانی

آلومینیوم اراک - ایرانجوان بوشهر ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک ساعت ۱۴:۱۵

سعاد وفا پیشه - علیرضا شهری -مرتضی فاطمی صدر - سعید باهنر - ناظر داوری: صادق نوری

گل گهرسیرجان - فجرسپاسی شیراز ورزشگاه اختصاصی سیرجان ساعت ۱۴:۱۵

احمد محمدی - احسان تیموری - بهزاد پناهی - عباس صادقی - ناظرداوری: اسماعیل آمری

برق جدید شیراز - ماشین سازی تبریز ورزشگاه شهید دستغیب شیراز ساعت ۱۴:۱۵

 رضا قاسمی - محمد حسین محمدی - محمد علی ملامحمدی - وحید مالکی - ناظر بازی: حسین عرب براقی

راه آهن تهران – مس رفسنجان ورزشگاه راه آهن (اکباتان) تهران ساعت ۱۴:۱۵

محمد رضا مهرگان – رحیم حاجی بور –، ولی کاوسی – ابوالفضل دوستی – ناظر: عباس شهرجو

اکسین البرز – مس کرمان – ورزشگاه انقلاب کرج ساعت ۱۴:۱۵

مجید محمدی –تورج عیوض محمدی-مهرداد نجفی - مرتضی عابدی-ناظر: محمد حسین اسدی

شهرداری ماهشهر – صبای قم ورزشگاه شهدای ماهشهر ساعت ۱۴:۱۵

 کیوان علی محمدی – میلاد قاسمی – مجتبی غریب –میثم حیدری – ناظر: محمد رضا اسحاقیان

انتهای پیام/

دیدار‌های هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
من عاشق فوتبال هستم . فوتبال ورزش مورد علاقه منه .