آغاز رالی‌ خانوادگی حرم تا حرم از مشهد تا کربلا

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی گفت: مراسم افتتاحیه رالی خانوادگی مشهد تا کربلا صبح امروز برگزار شد .

رامین افشاری مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی با اشاره به آغاز رالی‌ خانوادگی حرم تا حرم از مشهد تا کربلا گفت: کانون جهانگردی از سال 1314 تأسیس شده و در حال حاضر مسئول و برگزار کننده رالی‌های خانوادگی استان است.

وی افزود: به لحاظ مسیر پرتردد و وسعت شهرها و بین‌المللی برگزار شدن، رالی جذابی است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی تصریح کرد: این رالی از نظر انتخاب مبدأ و مقصد مسیر یک رالی بی‌نظیر است و حدود 4 ماه هماهنگی ‌برای برگزاری این رالی انجام شد و میراث و استانداری‌های 6 استان در این راستا همکاری خوبی داشتند.

او افزود: رالی بزرگ حرم تا حرم که از مشهد تا کربلا رقم می‌خورد یکی از پرترددترین کریدورهای کشور است و برای زیارت از عتبات به مرقد امام رضا(ع) سفرها از این مسیر صورت می‌گیرد.

افشاری بیان کرد: مبدأ و مقصد کریدور دو شهر مقدس مشهد و کربلاست که به‌دلیل تردد زیاد در این محور، ایمنی بسیار برایمان مهم است.

او افزود: 2917 کیلومتر طول مسیر رالی است که از استان‌های خراسان رضوی، سمنان، قم، مرکزی، لرستان،ایلام عبور می‌کنند و در نهایت به کربلا می‌رسند.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی خاطرنشان‌کرد: اختتامیه رالی حرم تا حرم در پنجمین روز سفر و در کربلا برگزار می‌شود. این رالی 4 الی 7 اسفند 96 برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان 2 روز در کربلا حضور خواهند داشت.

ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در مراسم آغاز رالی حرم تا حرم (مشهد تا کربلا) گفت: طرح حرم تا حرم از مشهد آغاز و در 6 شهر مسیر خود را ادامه می‌دهد و در نهایت در کربلا به پایان می‌رسد.

وی افزود: رالی حرم تا حرم اولین رالی‌ای است که از سال 55 تا به امروز به‌صورت بین‌المللی در این مسیر اتفاق می‌افتد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان رالی حرم تا حرم در طول مسیر از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و طبیعی بازدید می‌کنند.

وی بیان کرد: هزینه اقامت، ویزا و هزینه‌های طول سفر شرکت‌کنندگان رالی از‌سوی کانون اتومبیل‌رانی وجهان‌گردی پرداخت می‌شود.

مکرمی‌فر عنوان کرد: از خراسان رضوی 18 خودرو شرکت کرده‌اند و در مجموع 61 خودرو در این رالی حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت آزمایشی است که قبل از نوروز برای ترددهای جاده‌ای صورت می‌گیرد چرا که این مسیر پرترددترین مسیر جاده‌ای کشور‌ به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/ب

آغاز رالی خانوادگی از حرم تا حرم

برچسب ها: ورزش همگانی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.