مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

بارش ۳۰ میلی‌متری باران در پیرانشهر/ کاهش آلودگی هوای ارومیه با شروع بارش

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰.۱ میلی‌متر باران در پیرانشهر باریده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛صادق ضیائیان مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: پیرانشهر با ۳۰.۱ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی و سلماس با ۰.۵ میلی‌متر کمترین میزان بارندگی‌ها را در استان داشتند.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در ارومیه ۲.۵ میلی‌متر بود، ادامه داد: میزان بارش‌ها در شهرستان‌های دیگر استان از جمله مهاباد ۲۸.۱ میلی‌متر، میاندوآب ۲۷.۴ میلی‌متر، نقده ۱۳.۱ میلی‌متر، بوکان ۹.۷ میلی‌متر، سردشت ۹.۳ میلی‌متر، اشنویه ۸.۹ میلی‌متر، شاهین‌دژ ۶.۳ میلی‌متر، تکاب ۳.۴ میلی‌متر، باری ۰.۶ میلی‌متر، پل میان‌گذر دریاچه ارومیه ۰.۴ میل‌متر و در کهریز یک میلی‌متر بوده است.

این مسئول با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی که عبور امواج ناپایدار را از آسمان آذربایجان‌غربی نشان می‌دهند، اظهار کرد: بعد از ظهر جمعه هوای نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر در آذربایجان‌غربی پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها بیشتر در جنوب و مرکز استان متمرکز است.

مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به دمای هوای ارومیه در طول روز، ادامه داد: امروز دمای هوای ارومیه در گرم‌ترین ساعات هفت درجه بوده و وزش باد از سمت جنوب‌غربی و با سرعت چهار تا ۱۰ متر بر ثانیه است.

وی در ارتباط با دمای هوای ارومیه در ساعات پایانی روز، خاطرنشان کرد: در شب دمای هوای ارومیه به تدریج کاهش یافته و به صفر درجه می‌رسد وزش باد از سمت جنوب‌غربی و با سرعت چهار تا هشت متر بر ثانیه است.

ضیائیان در ارتباط با وضعیت کیفی هوای ارومیه گفت: براساس نقشه‌ها و بررسی آلاینده‌ها کیفیت هوای امروز ارومیه سالم ارزیابی می‌شود چرا که بارش‌های چند روز گذشته به خوبی تمام آلودگی‌ها در شهر‌های بزرگ را شسته و باعث تلطیف هوا شده است.

انتهای پیام/پ

 

بارش باران در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.