ولیعهد عربستان سعودی با وجود تصاحب قدرت همچنان متزلزل است

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با وجود گذشت ۹ ماه پس از تصاحب قدرت همچنان آسیب پذیر به نظر می‌رسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر؛ محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با وجود گذشت ۹ ماه پس از تصاحب قدرت همچنان آسیب پذیر به نظر می‌رسد.

این پایگاه خبری نوشت محمد بن سلمان، ولیعهد تخت پادشاهی [عربستان]سعودی در حالی خود را برای سفر به پایتخت‌های غربی به منظور ارتقاء سرمایه گذاری در کشورش آماده می‌کند که برنامه‌های اقتصادی جاه طلبانه اش و جایگاهش در قدرت به میزان زیادی زیر سوال رفته است.

در پی تحولات اخیر مربوط به برخورد وی با شاهزادگان و تجّار سعودی در میزان به تمایل سرمایه گذاران خارجی برای حمایت از وی تردید‌هایی شکل گرفته است.

محمد بن سلمان تلاش کرده است تا بازداشت چند صد نفر از تجّار برجسته و سلطنتی این کشور و مجبور کردن آن‌ها به امضای توافقنامه‌هایی برای واگذاری دارایی هایشان در هتل ریتز- کارلتون ریاض به دست فراموشی بسپرد.

بیشتر این بازداشت شدگان اکنون آزاد شده اند.

بیزنس اینسایدر نوشت مقامات سعودی تلاش کردند تا غصب دارایی‌های [این تجّار] را به عنوان تلاشی برای مبارزه با فساد جلوه دهند و این در حالی است که در کشوری که فساد گسترده است، چنین بازداشت‌هایی بسیار گزینشی به نظر می‌رسد.

به گفته این پایگاه خبری، در میان بازداشت شدگان، شاهزادگان موفق در زمینه تجارت وجود داشتند که بازداشت شان نشان می‌دهد که هیچ کسی در این پادشاهی به غیر از حامیان نزدیک محمد بن سلمان از آنچه عدالت اختیاری به نظر می‌رسد در امان نیست.

سرمایه گذاران خارجی با دیده احتیاط به این بازداشت‌ها نگاه می‌کنند؛ برای بسیاری، در هنگامی که در بازار سعودی به دنبال فرصت می‌گردیم خطر فساد، نکته قابل ملاحظه مهمی است.

این نگرانی‌ها اکنون گسترده‌تر و عمیق‌تر شده اند؛ بیشترین این نگرانی‌ها به این علت است که سعودی‌ها هنوز هیچ مدرکی برای اتهامات فسادی که به بازداشت شدگان زده اند ارائه نکرده اند.

جایگاه محمد بن سلمان با برنامه‌های اقتصادی که دارد و همچنین اختلافاتی که وی در میان طبقه سلطنتی و روحانیت این کشور بوجود آمده است ممکن است بیشتر متزلزل شود.

انتهای پیام/

جایگاه متزلزل محمد بن سلمان در مقام ولیعهدی عربستان سعودی

برچسب ها: عربستان ، فساد مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار