آشپزخانه سلامت؛

تسکین کمر درد با نوشیدنی موثر

کمردرد یکی از بیماری‌های شایع است که تقریباً همه افراد حداقل یک‌بار در طول زندگی خود به آن دچار می‌شوند و با مصرف برخی مواد غذایی می‌توان آن را کنترل کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کمردرد یکی از بیماری‌های شایع است که تقریباً همه افراد حداقل یک‌بار در طول زندگی خود به آن دچار می‌شوند؛ کمر درد ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، ولی بیشتر در سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی مشاهده می‌شود؛ از علل کمر درد می‌توان به چاقی، مشکلات استخوانی، فعالیت‌های سنگین ناگهانی و وضعیت بد هنگام خوابیدن اشاره کرد؛ رژیم غذایی مناسب به کنترل این عارضه کمک شایانی می‌کند.

در این مطلب طرز تهیه نوشیدنی مفید برای مبتلایان به کمر درد را بیان می‌کنیم؛ مصرف این نوشیدنی نقش موثری در بهبود کمر درد دارد.

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی زنجبیل و زردچوبه

هویج                                         پنج عدد
سیب                                         ۲ عدد
ریشه زنجبیل تازه                    به مقدار لازم
ریشه زردچوبه تازه                  به مقدار لازم
لیموی پوست کنده شده        نصف عدد
پودر فلفل سیاه                        یک هشتم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه نوشیدنی زنجبیل و زردچوبه

هویج، سیب، لیموی پوست کنده شده، ریشه زنجبیل و زردچوبه را در دستگاه آبمیوه گیری بریزید تا به خوبی با هم مخلوط شوند سپس فلفل سیاه را به این ترکیب اضافه کنید.

تسکین کمر درد با نوشیدنی موثر/رهایی از کمر درد با نوشیدنی مفید

دلایل مفید بودن نوشیدنی زنجبیل و زردچوبه برای مبتلایان به کمردرد

طبق مطالعات صورت گرفته زردچوبه تاثیر چشمگیری در کاهش التهاب بدن دارد؛ ماده فعال موجود در زردچوبه به نام «کورکومین» مسیر‌های التهابی را که موجب تورم و درد می‌شوند، مسدود می‌کند.

زنجبیل هم یک گیاه دارویی دیگر است که خواص ضدالتهابی دارد، مطالعه‌ای که در نشریه The Journal of Arthritis منتشر شده است، نشان می دهد که مصرف مقدار کمی زنجبیل در کاهش علائم درد و التهاب نسبت به دارو‌های مسکن کارایی بیشتری دارد.

مواد غذایی دیگر مفید برای مبتلایان به کمردرد

سیر نقش موثری در تسکین درد دارد؛ برای این منظور باید ۱۰ حبه سیر را در روغن نارگیل سرخ کنید و از این روغن برای ماساژ بدن استفاده کنید.

محصولات لبنی غنی از کلسیم هستند؛ کلسیم و ویتامین D به تقویت استخوان‌ها کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار