طرح خط ویژه تاکسی در ایلام، طرحی که نیمه کاره ماند

طرح خط ویژه تاکسی در ایلام، طرحی است که بدون در نظر گرفتن ایرادات و مشکلات آن اجرا شد و اما در نیمه های راه به بن بست خورد.

فرهنگ سازی مهمترین راه کاهش ترافیک در ایلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، چند سالی است با افزایش تعداد خودرو و نبود زیرساخت لازم در شهر ایلام شاهد ترافیک سنگین در بعضی از ساعات روز در خیابان های مرکزی شهر هستیم.

ترافیکی که معضلاتی را برای مرکز شهر و شهروندان بوجود آورد و مسئولان را بر آن داشت به فکر طرح های عملیاتی و مهندسی برای کور کردن گره های ترافیکی در مرکز شهر باشند.

بر این اساس شورای ترافیک استان سال گذشته خط ویژه وسایل حمل و نقل عمومی در هسته مرکزی شهر را تصویب کرد.طرحی که به سرعت عملیات اجرایی آن آغاز شد و در کمتر از دو هفته به بهره برداری رسید.

علی هواسی رئیس وقت سازمان تاکسیرانی شهر ایلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ گفت : این طرح با هدف دسترسی مناطق شمالی استان به هسته مرکزی شهر احداث شده است.

وی تاکید کرد : خط ویژه تاکسی با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیون ریال و طول ۴۵۰ متر میدان حضرت امام خمینی (ره) را به میدان ۲۲ بهمن در مرکز شهر ایلام متصل میکند.

به گفته هواسی این طرح علاوه بر دسترسی ساکنان مناطق شمالی در کاهش ترافیک هم بسیار موثر خواهد بود.

طرحی که با گذشت ۴ ماه به نظر می رسید با شکست مواجه شده و استفاده از آن برای تمامی وسایل حمل و نقل عمومی آزاد شد.

غلامرضا طاهری رییس سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ گفت : اجرای خط ویژه وسایل حمل و نقل در هسته مرکزی شهر از مصوبات شورای ترافیک استان بوده و باید عملیاتی می شد.

وی در خصوص جمع آوری طرح و آزاد شدن آن برای استفاده عموم رانندگان گفت : با توجه به اینکه رانندگان تاکسی از اجرای خط ویژه استقبال نکردن استفاده از آن برای سایر رانندگان و وسایل حمل و نقل آزاد شده است.

طاهری علت استقبال نکردن رانندگان تاکسی از طرح خط ویژه تاکسی را کوتاه بودن مسیر خط ویژه و کم بودن مسافر در این مسیر دانست و همچنان بر کارشناسی بودن طرح تاکید کرد.

طرحی که در همان ابتدایی راه با شکست مواجه شد و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی از آن استقبال نکردن بطوری که کارشناسان ترافیک پلیس راهور می گویند در برخی از روزها تعداد خودروهای عبوری از آن کمتر از ۳۰ تردد بوده است.

محسن ناصری رییس پلیس راهور استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛  در خصوص طرح خط ویژه گفت : اجرای خط ویژه در هسته مرکزی شهر به هیچ وجه کارشناسی نبوده و کارشناسان پلیس راهور از اول اجرای طرح با اجرای آن مخالف بودند.

ناصری اجرای خط ویژه تاکسی در شهر را مستلزم وجود زیرساخت لازم دانست و ادامه داد : خط ویژه باید به هسته مرکزی شهر وصل شود ، خط ویژه باید در وسط خیابان باشد و باید کاملا محصور باشد که هیچکدام از این موارد در این طرح رعایت نشده است.

در حالی که کارشناسان راهور به دلیل نبود زیرساخت در شهر، به شدت با اجرای خط ویژه مخالف هستند اما مدیران شهرداری ایلام همچنان بر اجرای خط ویژه وسایل حمل و نقل عمومی در سایر مناطق شهر ایلام تاکید دارند.

علیرضا سروری معاون شهرداری ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛   با اشاره بر اینکه ایجاد خط ویژه دیگری در شهر ایلام در دست مطالعه است، گفت: رانندگان تاکسی انتظار ایجاد خط ویژه تاکسی در خیابان آیت اله حیدری، سعدی جنوبی و خیابان تختی را دارند.

 طرحی که به گفته ناصری فرمانده پلیس راهور استان ، چند سال پیش بصورت آزمایشی طرح خط ویژه در این خیابان ها اجرا شده و موجب ایجاد گره ترافیکی در هسته مرکزی شهر شده است.

ناصری فرهنگ سازی را مهمترین راه کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر دانست و افزود : خودروهای تک سرنشین یکی از مهمترین عوامل موثر در بوجود آمدن ترافیک در شهر هستند

البته باید در نظر داشت با توجه به فعالیت مسافربرهای شخصی در شهر ایلام، اجرای خط ، ویژه تاکسی یکی از اصلی ترین مطالبات تاکسی داران است.

حال امیدواریم شهرداری ایلام با اجرای طرح های کارشناسی مشکلات ترافیک شهر ایلام را برطرف سازد.

انتهای پیام/ه

بررسی مشکلات ترافیک شهر ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.