کلینیک مددکاری اجتماعی در همدان افتتاح می شود

رئیس بهزیستی شهرستان همدان از افتتاح یک کلینیک مددکاری اجتماعی و یک مرکز میان‌یمدت درمان اعتیاد در حاشیه شهر همدان خبر داد.

کلینیک مددکاری اجتماعي در همدان افتتاح می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  سیاوش رهبر،رئیس بهزیستی شهرستان همدان در خصوص گزیده برنامه‌های دهه مبارک فجر بهزیستی شهرستان همدان اظهار کرد: افتتاح کلینیک مددکاری اجتماعی (طلوع زندگی) در منطقه حصار مطهری، افتتاح مرکز اقامتی میان‌مدت درمان اعتیاد (صبح اکباتان) در علی‌آباد فرهنگیان و افتتاح دو مهد کودک در منطقه روستای فقیره و منطقه پردیس از جمله اقدامات بهزیستی شهرستان همدان است که با صرف هزینه بخش خصوصی انجام شده است.

وی افزود: در این ایام بیش از 200 زن سرپرست خانوار برای دریافت وام قرض‌الحسنه با کارمزد پایین به مبلغ 600 میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان با بیان اینکه در بین مددجویان به مبلغ 20 میلیون تومان توزیع سبد غذایی در بهمن ماه انجام شده است، گفت: علاوه بر بازدید از منازل مددجویان چندمعلولی نیازمند و بازدید از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در این ایام اجرای طرح‌های رایگان غربالگری بینایی، شنوایی و اتیسم در بین کودکان شهر صورت گرفت.

وی با بیان اینکه سرمایه ایجاد اشتغال به مددجویان به مبلغ 80 میلیون تومان از سوی بهزیستی همدان در ایام دهه فجر پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: توزیع یاری‌برگ رایگان در بین مددجویان، متقاضیان درمان اعتیاد و افراد متقاضی مشاوره خانوادگی از دیگر اقدامات بوده است.

رهبر با بیان اینکه تعداد معلولین زیرپوشش بهزیستی شهرستان همدان 11 هزار نفر هستند، ادامه داد: تعداد معلولان مستمری‌بگیر در حوزه توانبخشی 4 هزار و 500 نفر و تعداد معلولین مقیم در مراکز شبانه‌روزی و روزانه توانبخشی 2 هزار و 165 نفر نیز هستند.

وی اضافه کرد: تعداد معلولان پشت نوبت دارای شرایط مستمری در حوزه توانبخشی یک‌هزار نفر است که بهزیستی در أسرع وقت باید در ارائه خدمت به این افراد اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/خ

افتتاح کلینیک مددکاری اجتماعی در همدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.