طالبان: آماده ایم در اجرایی کردن پروژه «تاپی» همکاری کنیم/ احتمال کارشکنی آمریکا وجود دارد

همزمان با افتتاح پروژه تاپی در ولایت هرات، طالبان نیز با صدور بیانیه‌ای آمادگی خود را برای اجرایی کردن این پروژه اعلام کردند.

واکنش غیر منتظره «طالبان» به افتتاح پروژه تاپیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با افتتاح پروژه تاپی در ولایت هرات، طالبان نیز با صدور بیانیه‌ای آمادگی خود را برای اجرایی کردن این پروژه اعلام کردند و هشدار دادند که ممکن است آمریکا در روند اجرایی آن کارشکنی کند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این گروه از روند بازسازی در افغانستان حمایت می‌کند و از شرکت‌های بین‌المللی می‌خواهد تا در بازسازی این کشور سهیم شوند.

سخنگوی طالبان تصریح کرد: پروژه تاپی یک پروژه مهم ملی و اقتصادی است و این گروه آماده است تا در روند اجرایی این پروژه همکاری کند.

بر اساس بیانیه این گروه، آنها با طرح پروژه تاپی در دوران حکومت خود بر افغانستان توافق کرده بودند اما حمله آمریکا به این کشور موجب تاخیر در روند اجرایی این پروژه در افغانستان شد.

در ادامه طالبان به دولت افغانستان هشدار داده است که این گروه فساد مالی در روند اجرایی پروژه تاپی را تحمل نخواهد کرد.

این گروه آمریکا را متهم کرد که در پروژه استخراج مس «عینک» کار شکنی کرده است و ممکن است در روند اجرایی پروژه تاپی نیز کارشکنی کند.

روز گذشته پروژه تاپی با حضور مقاماتی از ترکمنستان، پاکستان، هند و افغانستان در ولایت هرات افتتاح شده و روند اجرایی آن آغاز شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.