در فتنه‌ای جدید دنبال می‌شود:

دشمن در پی شکاف در جامعه و استحاله جریان امام و امت

خطیب جمعه شهرکرد گفت: دشمن به دنبال ایجاد شکاف در جامعه و قرار دادن فرقه‎ها، احزاب و مردم در مقابل یکدیگر و نظام اسلامی، و استحاله جریان زیبای امام و امت است.

نماز جمعهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه ۴ اسفند ۹۶ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، با اشاره به وقایع روز‌های اخیر و وجود ادیان، مذاهب، فرقه‌ها و قومیت‌های متنوع در کشور اظهار داشت: دشمن در فتنه‌ای جدید به دنبال ایجاد شکاف در جامعه با فرقه سازی و قرار دادن فرقه‌ها در مقابل یکدیگر و نظام اسلامی است.

حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام، با قدردانی از هوشیاری و بصیرت مردم و تلاش و جانفشانی نیروی انتظامی و بسیجیان در اتفاقات چند روز گذشته در تهران افزود: دشمن در پی آن بود تا بواسطه این حرکت و کشته سازی در این جریان، تا مدت‌ها عده‌ای را در کشور، رو در روی نظام قرار دهد.

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری و مراقبت فرقه‌ها در این قبیل جریانات و فتنه‌ها تصریح کرد: همه ملت ایران در درون جمهوری اسلامی هستند و پرچم، حکومت و نظام اسلامی بر آنان حاکم است که باید این‌ها را تقویت کنند.

نکونام در ادامه با تشریح فتنه‌های مختلف دشمن برای ممانعت از حرکت رو به جلوی نظام اسلامی، اصل مطالبه گری از مسئولان را امری خوب و مورد تأکید دائم رهبر معظم انقلاب بیان و خاطرنشان کرد: این مطالبه گری باید از مسیر صحیح و منطقی انجام شود.

وی تأکید کرد: اگر این مطالبه گری دست دشمن، انسان‌های منفعت طلب و افراد مغرض بیافتد و عده‌ای به عنوان مطالبه گری، اصل نظام و ارزش‌ها را زیر سوال ببرند، تبدیل به فتنه می‌شود که باید مراقب بود.

نکونام، فتنه احزاب و جناح بازی‌های سیاسی را از دیگر مشکلات در راه پیشرفت نظام اسلامی بیان کرد و گفت: در اسلام و نظام اسلامی چیزی به نام حزب وجود ندارد و طبق فرموده صریح حضرت امام خمینی (ره)، تنها حزب در نظام اسلامی، حزب الله با ویژگی‌های ذکر شده در قرآن کریم است.

وی یادآور شد: اینکه یک سری جریان‌های سیاسی در درون کشور شکل بگیرد و افرادی کار سیاسی کنند اشکالی ندارد، اما اگر این موضوع باعث به وجود آمدن یک حزب در برابر اصل نظام، ولایت، ارزش‌ها و خط امام (ره) و شهدا، و ایجاد تفرقه و اختلاف شود و مردم را به جان هم بیاندازند، یک فتنه است.

خطیب جمعه شهرکرد، اشرافی گری و هدر دادن و بازی به هر شکلی با بیت المال را از فتنه‌های واقعی برشمرد که در نظام اسلامی جایگاهی ندارد.

نکونام افزود: اشرافی گری همیشه مذموم و بد و بازی با بیت المال مسلمین، همیشه قبیح و خطرناک است و حریم بیت المال مسلمین باید حفظ شود.

وی، عدالت در کنار پیشرفت را ضروری، و پیشرفت بدون عدالت را فتنه دانست و خاطرنشان کرد: در ۳۹ سال گذشته از عمر با برکت انقلاب اسلامی هم در همه بخش‌ها پیشرفت حاصل شده است، اما این پیشرفت و آبادانی باید همراه با عدالت و توازن باشد.

نکونام اضافه کرد: در سال‌های اخیر علیرغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب به رعایت عدالت در پیشرفت، آن گونه که باید به این مهم توجه و عمل نشد.

وی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری هم اگر پیشرفت همراه با عدالت حاکم شده بود، امروز برخی مشکلات در مناطق محروم استان مانند نبود امکانات اولیه و حتی راه ماشین رو وجود نداشت.

نکونام، استحاله رابطه امام و امت را از دیگر برنامه‌های دشمن بیان کرد و گفت: در نظام اسلامی، رابطه امام و امت جایگزین سیستم حکومتی ملت و حاکمیت، و رئیس و مرئوسی می‌شود.

وی تصریح کرد: اعتقاد به رابطه امامت و امت در نظام اسلامی، باعث تکلیف گرایی در همه کار‌ها و دوری از منفعت طلبی، کشمکش، دعوا و به جان هم افتادن می‌شود، اما برخی در قالب فتنه‌ای ریشه دار می‌خواهند این رابطه زیبا را منحرف کنند که باید مراقب بود.

انتهای پیام/ش

اشرافی‎گری و بازی با بیت المال در نظام اسلامی جایگاهی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.