مهنازاده مطرح کرد؛

توجه به سرمایه‌های انسانی مهم‌ترین معیار توسعه پایدار در کشور/ ثبت نام ۳۷۷ طرح داخلی و ۱۳۳ طرح خارجی در جشنواره خوارزمی

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: امروزه توجه به سرمایه‌های انسانی یکی ازمهم‌ترین معیار‌های توسعه پایدار و یکی از عناصر اصلی بقای سازمان‌ها به شمار می‌آید.

خبرنگار: زارعتوجه به سرمایه های انسانی مهمترین معیار پایدار در کشور استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرج اله مهنازاده دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی در این همایش که صبح امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: جشنواره بین المللی خوارزمی رهیافت سنجیده ای برای شناسایی و معرفی دانشمندان، پژوهشگران و نوآوران برتر در سطح ملی و بین الملی است که بنیان آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 66 بنا نهاده شد و مایه خوشبختی است که اکنون آن نهال نوپا طی سال های متمادی با تلاش همه مدیران و عوامل علمی و اجرای برگزاری آن در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به درختی ریشه دار تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره با بیش از سه دهه حیات افتخاری خود 982 طرح برگزیده بنیادی کاربردی، توسعه ای و اختراع به جامعه علمی کشور معرفی کرده و 208 پژوهشگر و دانشمندان خارجی و ایرانی مقیم خارج را در جمع برگزیدگان خود پذیرا بوده است.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی اظهار کرد: ایران در 31 سال گذشته، 94 نهاد و سازمان دولتی و خصوصی، علمی و اقتصادی، ملی و بین المللی را در فهرست حامیان مادی و معنوی خود جای داده است.

مهنازاده در خصوص فرآیند اجرای سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی افزود: بخش های مختلف در جشنواره بین المللی خوارزمی شامل طرح های داخلی، خارجی ایرانیان مقیم خارج در تولید ملی است؛ فراخوان پذیرش طرح ها در سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی در فروردین ماه از طریق وبگاه جشنواره و سایر مسیرها اطلاع رسانی الکترونیکی و پستی در داخل و به چهار زبان ارائه شده بر حسب موضوع به صورت الکترونیکی به 18 گروه تخصصی ارسال شد.

وی گفت: کارشناسان و اعضای هیئت علمی عضو گروه های تخصصی طرح ها را بر اساس ماهیت و شاخص های تعریف شده ارزیابی کرده و طرح های برتر به هیئت داوری جشنواره بین المللی خوارزمی پیشنهاد شد.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی در این دوره از جشنواره 377 طرح داخلی و 133 طرح خارجی از 49 کشور جهان برای حضور در این رقابت ثبت نام کرده اند؛ هیئت داوران که بالاترین رکن علمی و تخصصی جشنواره است وظیفه بررسی علمی، فنی و ارزشی و رتبه بندی طرح های پیشنهادی توسط گروه های تخصصی را برعهده دارند.

وی در خصوص ویژگی این جشنواره مطرح کرد: این دوره از جشنواره با دریافت و پذیرش 133 طرح از دانشمندان 49 کشور نمادی از اثربخشی در گسترش تعاملات علمی با دانشمندان صاحب نام دنیا و ارتقای سطح علمی و فناوری داخل کشور است.

محورهای علمی و گروه های تخصصی جشنواره بین المللی خوارزمی

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی در ادامه در خصوص محورهای علمی و گروه های تخصصی جشنواره گفت: جشنواره بین المللی خوارزمی در محورهای اصلی پژوهش های بنیادی، کاربردی، طرح های توسعه ای در گروه های تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر، مکانیک و غیره در سطح ملی و بین المللی فعالیت می کند.

مهنازاده اظهار کرد: پژوهش و نوآوری نقش ویژه ای در توسعه علمی و صنعتی کشورهای توسعه یافته دارد؛ ثروت و دارایی حقیقی این کشورها سرمایه های معنوی؛ فکری و انسانی آن است و امروزه توجه به سرمایه های انسانی یکی از مهم‌ترین معیارهای توسعه پایدار و یکی از عناصر اصلی بقای سازمان ها به شمار می آید.

وی گفت: در 31 سالی که از آغاز برگزاری این جشنواره می گذرد تاکنون 704 طرح از پژوهش های بنیادی و کاربردی در داخل کشور که از 208 طرح از محققان خارجی و پژوهشگران ایرانی مقیم خارج شناسایی و معرفی شده است.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی یادآور شد: خداوند متعال را برای موفقیت تلاشگران عرصه علم و فناوری ایران شکرگذاریم و امیدواریم دستاورد اندیشمندان و پویندگان راه علم، صلح، امنیت و آرامش را برای همه به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار